Nvidia TV Tuner 'onzichtbaar'

Status
Niet open voor verdere reacties.

eSteR

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
22
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe PC met een Nvidia NVTV XFX TV Tuner erin. Nu heb ik de drivers van de meegeleverde CD geinstalleerd, deze installatie duurt onwaarschijnlijk kort, en vervolgens.... geen TV Tuner te vinden.

Mijn software blijft stug volhouden dat er geen TV Tuner is gevonden en in het apparaatbeheer zie ik ook niets wat erop lijkt, ik heb echt geen idee wat hier het probleem kan zijn. Ik heb inmiddels ook de driver vanaf de website van Nvidia gedownload, zelfde probleem.

Ik werk met WIndows XP Home edition en mijn videokaart is een Nvidia Geforce 8500GT
Alvast heel erg bedankt!
 
Ging die CD-Rom vanzelf aan het installeren? Probeer dan eens, als hij klaar is, met Windows Verkenner de inhoud te bekijken. Vaak zit er in een submap nog een "Setup.exe". Dubbelklik daar eens op.
 
Laatst bewerkt:
De CD startte zelf op en vervolgens krijg je zo'n soort interface te zien waar je op een button moet klikken om eea te installeren. Op de CD zelf staat een mapje drivers, maar daar staat dus hetzelfde in als de drivers die je via het CD menu kunt benaderen, het is alleen zo raar dat het echt binnen no-time klaar is, en normaalgesproken moet je, na het installeren van een driver, rebooten, en daar wordt dus ook niet om gevraagd.
Als je dat zelf toch doet na installatie van de driver, gebeurt er bij het opstarten ook niets, wordt geen nieuwe hardware gevonden.
 
Op de CD zelf staat een mapje drivers, maar daar staat dus hetzelfde in als de drivers die je via het CD menu kunt benaderen
Staat in dat mapje een bestand "Setup.exe"? Probeer daar eens op te dubbelklikken, misschien wordt dan het stuurprogramma wél goed geinstalleerd. Ik begrijp van jou dat het autorun-systeempje van de installatie-CD niet goed werkt, misschien beschadigd, een krasje of iets anders op de CD-Rom.
 
Bedankt weer voor je reactie maar ik vrees dat je mij verkeerd begrijpt. Er staat inderdaad een bestand setup op de CD (meerdere in verschillende mappen) maar of je die nu aanklikt of 'navigeert via het autorun menu van de CD maakt geen verschil
 
Probeer de "eerste hulp bij ongelukken". Sluit Windows af en duw de schakelaar aan de achterkant van je PC voor je voeding in de uitstand. Haal tot slot de netspanning er helemaal af. Wacht minstens 30 seconden en schakel alles weer in. Probeer of je de drivers nu wél kunt installeren, met de CD-Rom of met dat gedownloade bestand.
 
Dat maakt helaas ook niets uit, de computer is al meerdere keren een tijdlang uitgeweest (ook met de stekker eruit) maar dat verandert niets aan het probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan