red eye huisdieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fubarslayer

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
152
Hey folks,

ik gebruik vista(32) en ben op zoek naar een freeware programma waarmee ik "red eye" op foto's van huisdieren eenvoudig kan verwijderen. Doordat bij huisdieren de ogen als gevolg van het gebruik van een flits op foto's niet alleen rood kunnen zijn maar ook geel,groen en blauw werkt de normale red eye remover-software niet of nauwelijks dus ik ben op zoek naar iets dat echt wel specifiek voor "red eye" bij huisdieren is.

Alvast bedankt
 
Ivm Picasa vond ik alvast dit:

It is important to note that Red-Eye will literally only remove red. Some eyes will appear yellow, white, or even green. This is very common when photographing pets. Picasa cannot fix these kinds of flash issues.

Nu nog eens Irfanview bekijken
 
En ook Irfanview kan enkel met rode ogen overweg...
Zelf nog wat gezocht en ga ook eens GIMP en HP Photosmart Essential proberen, ben benieuwd... :confused:
 
Gimp:

bleek te omslachtig.


HP Photosmart Essential 2.5:

geprobeerd en die kon wel overweg met mijn probleem (witte/blauwe/groene pupillen). Gaf aanvaardbare tot zelfs heel goede resultaten ook al haperde prog zo nu en dan en moest ik vrijwel altijd eerst inzoomen. Soms moest ik dan vervolgens nog meerdere malen proberen waarbij het dan uiteindelijk toch vrijwel altijd nog lukte door net die ene zone van de pupil aan te duiden waarbij het wel werkte. 5-tal foto's getest en maar 1 van 9 ogen niet gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan