adobe elements 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
IK heb een hele tijd met adobe elements 2 gewerkt en deed het goed.
na verloop van tijd word hij heel onstabiel dan kan ik bv niet sluiten of een scherm maximalizeren.
ook als ik met de muis ergen sop moet staan dan staatt deze er geheel naast en werkt hij niet meer. kortom hij is totaal ontregeld.
Is er eem methode om alle instellingen terug op standaard te zettent.
Hij heeft goed gewerkt dus er moet iets fout gegeaan zijn.
wat kan dit zijn ??
e de waele
 
Wat er gebeurd zou kunnen zijn is dat je sindsdien nog enige programma's geinstalleerd hebt die allemaal mee opgestart worden en hun deel van het beschikbare geheugen opeisen... en Elements claimt zelf al veel geheugen voor de beelden die je aan het bewerken bent... waardoor steeds meer van de page-file [sloom virtueel geheugen op de harde schijf] gebruikt gemaakt moet worden... waardoor de zaak erg traag wordt of zelfs vast loopt...
Oplossing: Schakel zoveel mogelijk programma's uit als je foto's gaat bewerken...
 
Kortom ... in het verlengde van ErpCity er is niets fout gegaan .....

Om trouwens een goed advies te kunnen geven is het wellicht slim om aan te geven:
- hoe, globaal, je systeem in elkaar steekt (ook niet opgegeven in je profiel)
- welk besturingssysteem
- welke andere progs

In blijde verwachting .......
 
Laatst bewerkt:
IK gebruik vista op mijn laptop.
Adobe heeft het eerst goed gedaan op mijn laptop.
ER moet toch wel iets gebeurt zijn?
als ik bv op de knop minimalizeren wil klikken dan staat mijn muis niet op het blokje maar er schuin recht onder en werkt niet
als mijn laptop gewoon aanstaat zonder een programa open staat het geheugen gebruik op 35% kan dit?
IK heb het volgende gedaan.
start op >open geen enkel programma>kijk na 8 min bij taakbeheer en er staat
fysiek geheugen
totaal 2045
in cache 1426
beschikbaar 40
is dat allemaal normaal???
mvrg
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee, dat lijkt me niet normaal.
Download op deze site onder de rubriek Handige Software het programma AdvancedWindowsCare en CCleaner en laat die hun 'opruim'-werk doen.
 
ok ik moet even weg vanmiddag ik laat nog wat horen hoe het is gegaan en de uitslag
e de waele
 
IK heb adavance windows caret gedraaid maar dat ging niet helemaal goed.
toen ik terug opstarte kreeg ik diverse foutmeldingen van geblokkeerde opstart progs en was mijn kaspersky verdwenen???
Ik heb toen maar systeem herstel gedaan nu lijkt alles weer als voor.
maar wat is er niet normaal dan wat zie je bij taakbeheer?

mvrg
e de waele
 
Hoi,

Nou, dan heb je precies niet gedaan wat je wél had moeten doen.
Het feit dat AdvancedWindowsCare deze meldingen geeft betekent juist dat je de oorzaak of oorzaken van je tragere pc waarschijnlijk te pakken hebt.
Er worden namelijk een aantal zaken opgestart, die waarschijnlijk onnodig of zelfs schadelijk zijn.
Ook het feit dat Karspersky wordt gezien als een 'probleem' kan betekenen dat er iets met de intstallatie van het antiviruspakket niet goed is. Ik zou dat eerder verwijderen en opnieuw installeren maar ja .....

Je hebt nu de opschoonactie van AWC weer ongedaan gemaakt en zit weer met dezelfde traagwerkende Elements.
 
ok ik ga het nog eens draaien en dan kijken wat voor foutmeldingen hij geeft.
Volgens mij werkt kaspersky goed ik kan daar geen fout in ontdekken?
het vreemde is toch wel dat adobe goed heeft gedraaid??
IK heb vanmorgen eens geprobeerd op te starten in de veilige modes.
en dan werkt fotoschop wel goed.
mischien weer een aanknopingspunt om verder te zoeken??

mvrg
e de waele
 
Laatst bewerkt:
IK heb het volgende gedaan
conf scherm>persinstellingen>lettertype vergr/vrkl>aangepaste dpi>het vakje schaalbaarheid voor xp gebruiken inschakelen>toepassen>ok
en het probeem was inorde
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan