Nero?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisalisa3

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
7
Ik probeer om mijn filmpjes via Nero op DVD te branden. Ik gebruik twee dubbelzijdige mini-discs. Als ik die op mijn harde schijf zet, hebben die langs beide kanten dezelfde extentie, waardoor het me niet lukt om de 4 kanten op 1 zelfde DVD te branden. Ik probeer dan de naam van de weggeschreven file te veranderen door er een 1 of 2 voor/achter te zetten, wat wel lukt, maar daarna kan ik de gewijzigde file niet meer gebruiken met Nero. Hoe los ik dit op? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Die dubbelzijdige DVD's, zijn die met een camera opgenomen, of anders?
Welke stappen doe je precies in Nero? Hoe heten die bestanden die je verandert precies, (voor en na de verandering), en wat is de extensie? (VOB, MPG, MOD?...)
 
bestanden

bestanden zijn opgenomen met een Sony DCR-DVD105. Het lukt me wel om deze bestanden op mijn harde schijf te zetten en ze zo 1 voor 1 dwz met telkens een nieuwe lege DVD, te branden. Dit kan niet de bedoeling zijn, zo heb ik maar ongeveer 30 min. film op een DVD van 180 min! De bestanden worden automatisch weggeschreven onder Video_TS of DVD_RTAV en hebben dan extensie BUP, VRO en IFO. Ik heb geprobeerd om bv van video_ts.BUP video_ts1.BUP te maken of ook video1_TS.BUP.
Zit nu echt met mijn handen in mijn haar, kreeg eerst melding dat de files niet overschreven kunnen worden; opgelost door in eigenschappen het alleen lezen uit te vinken, maar nu kan ik zelfs de bestanden niet toevoegen in Nero ...
 
Laatst bewerkt:
Je kunt die video-bestanden niet zomaar samenvoegen. Een DVD en de bestanden erop hebben een 'verplichte' naam en structuur. Als je die veranderd speelt ie niet meer.. Je moet dus een nieuwe DVD maken met zgn. Authoring-software. Als je een uitgebreide versie van Nero hebt, zit daarbij de makkelijke 'Vision' software. ( te bereiken via Start > Alle programma's> Nero..) Hierin kun je de verschillende DVD-bestanden die je op de harde schijf hebt gezet importeren, er nieuwe DVD-bestanden van maken, en die weer branden met Nero. Als dat niet zo gauw lukt, merken we het wel..
 
Laatst bewerkt:
nog steeds niet ... maar

Lang verhaal: Ik heb Nero al tijden op mijn pc staan. Krijg volgende melding als ik bestanden wil toevoegen: het bestaznd mijn doku\video_ts\vidoe_ts.bop is niet conform video cd. De video wordt voor het branden opnieuw gecodeerd naar video cd format.
Direkt daarna volgende melding: vanwege licentie beperkingen is MPEG_2 codering-decodering afspelen niet beschikbaar. Deze mogelijkheid kan toegevoegd worden door installatie van dvd_video plugin.
Nadat ik me realiseerde dat dit een oude versie was die er al tijden op stond eens in de kast gaan grazen en wat vind ik (in de doos van de video camera schaam) een installatiecd van Nero express 7 waar dus ook de door jou genoemde vison express op staat.
Omdat ik het nu in 1 keer goed wil doen: verwijder ik eerst de oude versie volledig en installeer dan pas de 7 of is dat niet nodig?
bedankt voor het luisteren!
Corleone
 
Haal die oude er eerst maar af, via Start> Configuratiescherm > Software > Nero
 
nog steeds niet

Nieuwe versie van Nero erop gezet; alles werkt, alles netjes opgeslagen als projekt maar ... Om de dvd te branden heb ik niet genoeg ruimte meer over :( dus eerst volgende vrije moment ga ik een externe harde schijf halen om al mijn foto's en zo op te zetten zodatik genoeg 'werkruimte' over heb. Dit was trouwens ook het probleem als ik films van internet wilde downloaden en branden, dus dat is dan ook mooi opgelost. Nog advies/tips over welke ik het beste koop?
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan