rj-45 splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannozo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
44
hallo,

ik heb meerdere pc's thuis die zijn met elkaar verbonden niet via router, ze hebben wel allemaar internet maar 1 pc gaat weg en er komt een laptop voor in de plaats die kan het niet meer doorverbinden kan ik hiervoor een rj-45 splitter gebruiken voor alles weer van internet te voorzien of geeft dat IP conflicten.

dan gaat een kabel vanuit die splitter naar de andere pc's die met elkaar verbonden zijn en de andere kant rechtstreeks in de laptop?gaat dit??
 
Hoi,

Nee, dan heb je een z.g. switch nodig. Een 'splitter' zoals dat voor telefoonstekkers mogelijk is, bedoel je waarschijnlijk.
Dat kan inderdaad niet omdat je dan conflicten krijgt.

Waarom niet draadloos?
 
Je kunt dit niet oplossen met een RJ45 splitter.
Je zult toch een nieuwe poort op je router, dan wel een extra switch moeten plaatsen.
Of draadloos natuurlijk.

Groeten
 
oh dat is balen nja draadloos lukt niet omdat ik met de buurman internet deel dan is mijn internet erg traag en krijg bijna geen verbinding. maar is er dan geen andere mogelijkheid want eerst deed ik 2 netwerkkaarten in mijn pc en toen kon ik dat doorverbinden maar nu heb ik laptop en heb ik dus een probleem.
 
Ehm, je bedoelt dus dat je oude computer 2 netwerkkaarten had, waarvan er 1 naar het internet ging (modem oid) en de andere naar de rest van het netwerk?

Dan deed hij daarmee namelijk de functie vervullen van een router. Of je moet dit op een andere pc regelen, of toch een router aanschaffen. Tenzij je er al eentje hebt met de buurman, dan zou je ook kunnen volstaan met het aansluiten van de kabel komende vanaf die router naar een switch en daarop de rest van de computers aansluiten, dan gaat alles direct via die router, en niet meer via een andere router of server-pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan