Dual Layer DVD stopt halverwege op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

arny2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
23
Recentelijk wilde ik een aantal back-ups maken op DVD-9 aangezien het orgineel anders veel te veel gecomprimeerd moest worden naar mijn smaak. Heb dus van 2 merken een paar DVD9 gekocht en succesvol gebrand. Hij gaf keurig aan toen ie de 2e laag ging branden. Maar op de TV speelt hij slechts de 1e laag af, bij het switchen naar de 2e laag blijft ie hangen. Ik heb verschillende merken op verschillende stand alone DVD spelers geprobeerd, en negens werkt het.
Ik zou haast denken dat het om een instelling gaat....ik rip in DVD Shrink waarna NERO de DVD brandt. Geeft geen errors.
En nogmaals, in geen enkele stand alone DVD speler kan ie de 2de laag benaderen.
Iemand een idee?
Bedankt
 
Het is behoorlijk kritisch om dual layers te branden. Een hoog percentage mislukt en brander en merk double layer dvd's moeten goed compatibel zijn. Je wilt niet weten hoeveel double layer brandpogingen mislukken (ook al geeft de brandsoftware aan dat het gelukt is.)
Zoek goed uit wel merk DL-dvd's het best gebrand kunnen worden met jouw merk speler. Op de site van de dvd-fabrikant kun je vaak geadviseerde media merken vinden, maar zelfs dat geeft niet altijd garantie.

Trouwens: speelt hij de tweede laag wel af op je brander?
 
Laatst bewerkt:
Het is behoorlijk kritisch om dual layers te branden. Een hoog percentage mislukt en brander en merk double layer dvd's moeten goed compatibel zijn. Je wilt niet weten hoeveel double layer brandpogingen mislukken (ook al geeft de brandsoftware aan dat het gelukt is.)
Zoek goed uit wel merk DL-dvd's het best gebrand kunnen worden met jouw merk speler. Op de site van de dvd-fabrikant kun je vaak geadviseerde media merken vinden, maar zelfs dat geeft niet altijd garantie.

Trouwens: speelt hij de tweede laag wel af op je brander?

Ik was trouwens inderdaad vergeten te melden dat hij op de computer wel volledig afspeelt, dat vond ik juist het rare.
Ik ga jouw tip natrekken....Bedankt!
 
Bij mijn weten zijn er op dvd spelers eigenlijk altijd wel dual layers af te spelen, zeker de fabrieks-dvd9's. Maar een gebrande DVD is het signaal altijd zwakker dan op een fabrieks dvd. Sommige spelers vermelden ook dat gebrande DVD's niet leesbaar zijn.
Op mijn eigen 'dure' Denon dvd-speler lukt het af en toe wel gebrande DVD9's af te spelen, hoewel het naar mijn smaak te vaak gewoon niet wil lukken of alleen na flink haperen, vooral op het moment dat hij naar de tweede layer gaat switchen. Soms heb ik ook problemen om DVD5's op mijn Denon af te spelen, terwijl het op de computer wel goed gaat.
Bij mijn moeder lukt het vaker niet dan wel om dual layers af te spelen, hoewel fabrieks dvd9's zonder problemen bij haar af te spelen zijn. Op de computer gaat het vrijwel altijd wel, mits ik compatibele media gebruik. (Verbatim werkt bij mij behoorlijk goed, maar dat kan voor jouw speler heel anders zijn.)
Kortom, het blijft toch een beetje tobben met dual layer media.
 
Bij mijn weten zijn er op dvd spelers eigenlijk altijd wel dual layers af te spelen, zeker de fabrieks-dvd9's. Maar een gebrande DVD is het signaal altijd zwakker dan op een fabrieks dvd. Sommige spelers vermelden ook dat gebrande DVD's niet leesbaar zijn.
Op mijn eigen 'dure' Denon dvd-speler lukt het af en toe wel gebrande DVD9's af te spelen, hoewel het naar mijn smaak te vaak gewoon niet wil lukken of alleen na flink haperen, vooral op het moment dat hij naar de tweede layer gaat switchen. Soms heb ik ook problemen om DVD5's op mijn Denon af te spelen, terwijl het op de computer wel goed gaat.
Bij mijn moeder lukt het vaker niet dan wel om dual layers af te spelen, hoewel fabrieks dvd9's zonder problemen bij haar af te spelen zijn. Op de computer gaat het vrijwel altijd wel, mits ik compatibele media gebruik. (Verbatim werkt bij mij behoorlijk goed, maar dat kan voor jouw speler heel anders zijn.)
Kortom, het blijft toch een beetje tobben met dual layer media.

Laten we het er maar op houden dat je het beter niet kan doen en tot een DVD5 terug comprimeren.
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan