PC Inspector

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Berichten
183
Beste mensen,

Mijn vriendin was vanmiddag ineens haar foto's kwijt, zonder iets gedaan te hebben. Ik weet dat je dit terug kunt halen met PC inspector, maar hoe? Wat ik namelijk raar vind is dat het progje bij haar onder logical drives helemaal niks vind! bij mij zelf wel. Ook heeft ze bij Physical drivers alleen fixed disk staan, en ik ook nog al mijn harde schijven enzo. Hoe kan het dat zij dat niet heeft?
en is het gewoon een kwestie van die fixed disk selecteren en dan find logical drives klikken?
en hoe dan verder?
ik hoop dat jullie mij snappen.
en ik hoop vooral dat we ze weer terug krijgen, want zijn veel belangrijke foto's!

Alvast bedankt!

Groeten Bertal
 
Waar stonden die foto's op, op de harde schijf, of nog op de camera/kaart? (wordt die soms niet meer herkend?) Heeft zij wel meerdere schijven, of alleen een C-schijf? Of heb je het over dezelfde computer, maar heeft zij een ander account? Zijn eventuele schijven die bij haar niet zichtbaar zijn in PC-inspector eigenlijk wel zichtbaar in Windows zelf?

Als de foto's in JPEG formaat zijn, kun je in Windows een zoekopdracht doen naar ".JPG"
(zonder aanhalingstekens). Kijken of je ze zo vindt.
Als de foto's op een kaart stonden kun je misschien met kaart-recovery software als Digital Photo Recovery iets vinden. Als er echt iets met de schijven aan de hand is, of de foto's echt weg lijken is het belangrijk dat je de harde schijf of kaart waar ze op stonden niet meer gebruikt voor het opslaan van gegevens, want hierdoor kan de schijfruimte overschreven worden..

http://www.download.com/Art-Plus-Digital-Photo-Recovery/3000-12511_4-10513647.html?part=dl-ArtPlusDi&subj=dl&tag=button
 
Laatst bewerkt:
De foto's stonden op de harde schijf, en ze heeft maar 1 schijf, de C schijf. ze hebben meerdere accounts, en zei heeft een account, en in dat account had zij haar foto's opgeslagen. de schijven zijn in windows allemaal gewoon zichtbaar, dat heb ik nog na gevraagd;)

we hebben al gezocht op de naam van een ineens verwijderde foto, en die kon hij niet vinden. Ik denk dus dat ze echt verwijderd zijn. Maar hoe kan ik ze weer terug halen?
verder slaan we nu geen dingen op op de pc;)
 
Als zij alleen een C-schijf heeft, dan laat PC-Inspector maar 1 primaire partitie zien, geen logische drives, want die zijn er niet.
Als in XP die drive gewoon zichtbaar is, is daarmee niks aan de hand, en zijn de foto's waarschijnlijk per ongeluk weggegooid.
Ik heb het programma Tune up Utilities, hierin zit een undelete-functie, die veel kan terughalen. Maar er zijn veel andere programma's met zo'n functie. Je zoekt dan op .JPG en dan vindt je best veel terug. Belangrijk is om de computer liefst niet meer te gebruiken, en eigenlijk ook aan te laten, totdat je met het undeleten begint. Dit geeft een grotere kans op succes.

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan