Ondertiteling film .srt bestand bij .vob bestanden gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
189
Ik heb één .srt bestand die ik wil gebruiken voor een film. De bestanden van die film bestaan uit meerdere .VOB bestanden. Normaal zit de ondertiteling er dan al bij, maar bij 'Ondertiteling-spoor' zit er alleen Spaans in spoor-1. Hoe kan ik dit probleempje oplossen? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Die VOB-bestanden en nog wat andere kleine bestanden vormen samen een DVD. Wil je een srt-ondertiteling in de film monteren, dan zul je eerst wat tussenstappen moeten zetten. Een paar verschillende methoden vind je op de site Extra DVD.
 
Hmm, dat zit dus ingewikkelder in elkaar dan ik dacht. Bedankt voor je antwoord.

Om nog even voort te borduren op mijn vraag; Ik heb .avi bestand met .srt ondertiteling. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn dvd-speler de ondertiteling ook op de televisie afspeelt? Het apparaat is ongeveer 2 jaar oud en ik weet niet of hij compatible moet zijn met .srt bestanden.
 
Als je DVD-speler DivX 6 ondersteunt kun je het srt.bestand gewoon meebranden. Als dat niet zo is, zul je hem volgens mij moeten converteren naar een DVD-bestand (VOB, IFO en BUP) met een programma zoals WinAVI. Het srt.bestand moet je dan wel eerst dezelfde naam geven als het avi.bestand (Bijv: naamfilm.avi, naamfilm.srt). WinAVI converteert de ondertiteling dan automatisch mee en na het converteren heb je een DVD-bestand met ondertiteling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan