Capture has encountered a problem....

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasenfransje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
2
Hallo,
Sinds 3 weken ben ik de trotse bezitter van een Nikon D300 camera. In de box zat ook een serienummer voor de Nikon software Capture NX, laatste versie. Door de software te downloaden van de Nikon site, te installeren en het invullen van het serienummer werkte het programma prima. Tot eergisteren. Toen kreeg ik de mededeling:
"CaptureNX.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience". Verder de achteloze mededeling: "if you were in the middle of something, the information you were working on might be lost". Verder geen foutmelding of iets dergelijks.Wat een pech. Ik had net daarvoor mijn intern geheugen uitgebreid van 1 naar 3 Gb. Eerste reactie was het systeemherstel van Windows (NX home servicepack 2) een dag terug te zetten. Hielp niet. Daarna programma verwijderd (uninstal). Opnieuw gedownload van de Nikonsite en opnieuw geïnstalleerd. Zelfde resultaat. Zou oorzaak kunnen zijn het opwaarderen van mijn intern geheugen, dacht ik? Leek mij sterk,maar toch maar toegevoegd geheugen tijdelijk verwijderd. Zelfde bericht.
Nu staat mijn wijsheid verder stil.
Kent iemand dit probleem? Zo ja, is er een remedie?
Klaas Everards
 
Lastig. Misschien heeft het toch iets met die RAM verandering te maken. Werkt het nieuwe geheugen goed, ook zonder het oude geheugen? Is er door de Ram verandering misschien een probleem met de pagefile? Je kunt evt. met het tooltje ATF-cleaner de Pagefile cleanen, en dan opnieuw instellen.

http://www.atribune.org/content/view/25/2/
 
CaptureNX has encountered a problem.

Lastig. Misschien heeft het toch iets met die RAM verandering te maken. Werkt het nieuwe geheugen goed, ook zonder het oude geheugen? Is er door de Ram verandering misschien een probleem met de pagefile? Je kunt evt. met het tooltje ATF-cleaner de Pagefile cleanen, en dan opnieuw instellen.

http://www.atribune.org/content/view/25/2/
Hallo Vandahl,
Ik heb de toegevoegde geheugen even verwijderd om te zien of het dan wel werkt. Dat is niet het geval. Kan ik me ook niet voorstellen. Ook heb ik alle Nikon software verwijderd, ook de nikon folders in de HKEY_LOCAL_MACHINE en in de HKEY_CURRENT_USERS. Daarna het programma opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Tevergeefs dus.
Pagefile zegt mij niets ook ATF-cleaner komt mij niet bekend voor. Is dat net zoiets als WinowWasher?
 
De pagefile (of virtueel geheugen, of wisselbestand) is een stuk harde schijf dat door XP wordt ingezet als RAM-geheugen, om het afhandelen van data makkelijker te maken. De grootte van de Pagefile wordt bepaald door de hoeveelheid RAM, en omdat jij die hebt veranderd kan het zijn dat de Pagefile een andere afmeting heeft als zou moeten/er nog data instaat met verkeerde referenties.

De Pagefile vindt je hier: Start > Deze computer > (met rechts) Eigenschappen > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Virtueel Geheugen > Wijzigen . Het beste wis je eerst de Pagefile, door op > Geen wisselbestand > Instellen > OK en Toepassen te klikken, en daarna te herstarten. Daarna ga je weer naar het Pagefile scherm, en klik je op Aangepaste Grootte en vul je bij beide lege plekken hetzelfde getal in, dat 1.5 keer de grootte van het RAM-geheugen moet zijn. Daarna klik je weer op instellen.. etc (je hoeft nu niet te herstarten)

ATF cleaner is een gratis tooltje dat handig is bij XP-onderhoud. Het is iets anders als die windowwasher. (De naam is een grap op de Alcohol, Tobacco & Firearms afdeling van de politie in de VS.) Vooral de Empty Prefetch functie (=een soort geheugen van instellingen) zou voor jou kunnen werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan