CentOS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

melle123yoshi

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een probleem met linux.
Ik heb hem zojuist geinstalleerd en als ik wil inloggen vraagt hij dus om de inlog en wachtwoord.
Inlognaam kan ik gewoon intypen, ik druk enter, dan moet ik een wachtwoord gaan invoeren, maar dan kan ik opeens NIKS meer invullen, alsof het toetsenbord kapot is.
Dit heb ik ookal gehad met Ubuntu, dat tijdens het wachtwoord invullen, je opeens niks meer kunt intypen.
Weet iemand er raad mee?

Alvast bedankt,

Melle
 
Het is normaal dat je je wachtwoord niet ziet als je hem inklopt. Dat is om je wachtwoorden te beschermen voor over je schouder meekijkende luitjes. Type je wachtwoord maar eens en druk daarna gewoon op enter. Je zult zien dat je er dan wel inkomt. (mocht je een type fout gemaakt hebben dan volgt er een mededeling)
Geldt overigens voor alle Linuxen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel een wachtwoord opgegeven bij installatie?
Druk als je je inlog scherm voor je hebt eens op de toetsen-combinatie ctrl + alt + F1 en probeer dan eens in te loggen. Je kunt weer terug komen met de combinatie ctrl + alt + F7 (of F8) Kun je dan wel inloggen?
 
Dat heeft helaas ook geen effect.

Ja ik heb wel een wachtwoord ingesteld tijdens de installatie.

voorbeeld:

CentOS Linux Advanced Server

dhcppc2 login: _

<enter>

password (hier kan ik dus niet meer invullen)


Het rare is, dat ik bij de vorige linux die ik erop had staan, ook geen wachtwoord meer kon gaan invullen.
 
Welke CentOS gebruik je precies?
En wat voor toetsenbord is het?
Lijkt het hierop > linkje
En kijk eens in je BIOS of USB legacy support aan staat toevallig, zet die dan uit en probeer het nog eens. (linkje)
 
Laatst bewerkt:
Als het toetsenbord verkeerd ingesteld zou wezen, zou ik ook niet mijn loginnaam kunnen opgeven, dus dat kan het niet zijn.

het is CentOS 2 (i386)
 
Ben je voorheen wel in Ubuntu gekomen en is dit sinds kort? En heb je Ubuntu en Centos als LiveCD wel aan de praat gekregen?
En aangezien je zegt dat je hem geïnstalleerd hebt lijkt me dat je toetsenbord het netjes deed tijdens het installeren. En dat USB Legacy support uitzetten fixed bij sommige toch hun keyboard problemen. Ook al komen ze er eerst wel in met keyboard toch vliegen ze er daardoor soms uit na 5 á 10 minuten.
 
Ik heb met Ubuntu precies hetzelfde probleem gehad, daarom heb ik nu ook CentOS geprobeerd.
Hierbij geeft hij dus hetzelfde probleem.

Het toetsenbord is trouwens niet via usb.

Ik heb hem nog niet via de dvd opgestart, dan zal ik dat nog wel eens proberen, maar ik neem aan dat het geen verschil uitmaakt, omdat je dan ook gebruik maakt van inloggen.
 
Waarom heb je centos 2 eigenlijk gedownload? Is daar een specifieke reden voor geweest? Want nummertje 5 is de nieuwste en veelal hebben de nieuwere versies minder problemen, omdat er meer hardware support in gepropt is en veelal alle bugs uit voorgaande versie zijn verholpen.
En over wat voor systeem hebben we het?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb CentOS 2 gedownload, ivm dat het 1 ISO file was, ipv 6 ISO's (CentOS 5)
Inmiddels ben ik bezig om de 6 ISO's op cd te zetten.

Het syteem is een oudje:
- AMD Athlon 2400+ (OC naar 2.5)
- 512 RAM DDR40
- nVidia Geforce 5200 FX
- Moederbord een oude asus>geen idee, ook niet te zien met SIW
- rest niet bijzonder*
 
Ik ben benieuwd of het helpt.
Je kunt trouwens met CD 1 een minimale installatie uitvoeren en later als hij het blijkt te doen de pakketten naar keuze toevoegen.
Can I install CentOS 5 with just the first CD?

You can do a minimal install that just requires the first CD by performing the following two steps during the installation:

* During the category/task selection, deselect all package categories, and choose the "Customize now" option at the bottom of screen.
* During the customized package selection, deselect everything.
(link)

succes in ieder geval
 
Ik heb CentOS 5 helemaal geinstalleerd.

Toen de installatie klaar was ging hij vanuit zichzelf rebooten.
Nu staat er een scherm (nadat hij restart is) dat het er hetzelfde uitziet als tijdens de installatie.
Dit scherm dient er waarschijnlijk voor om de installatie afteronden.
Er staat helemaal geen tekst bij, alleen links onderin het logo van CentOS.
Als ik op volgende druk, dan gebeurt er helemaal niks, maar je ziet het icoontje wel 'indeuken' dus hij is niet vastgelopen.
Er gebeurt dus gewoon helemaal niks :confused:

Wat een problemen!

Weet jij het ?
 
Nee ik heb geen flauw idee. En je hebt inderdaad geen geluk.
Maar er zijn nog anderen aanwezig, misschien dat die wel een idee hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan