Foto's niet meer te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjappie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
3
Ik heb laatst tijdens een reis allerlei foto's gemaakt en op cd gezet. Nu heb ik het probleem dat ik een aantal foto's niet kan kopieren vanaf de cd naar mn pc. Een aantal foto's ging perfect en bij sommige lijkt het wel of er informatie weg is. Hij geeft wel aan dat er een x aantal foto's op het cd'tje staan. Ook geeft hij aan hoe groot die foto's zijn. Alleen kan ik ze niet openen. En een preview kan ik ook niet krijgen. Weet iemand een oplossing???
 
Als deze foto's beschadigde bestandjes zijn, moet je deze als verloren beschouwen.
 
Mogelijk is de cd vies of beschadigd, schoonmaken wil wel eens helpen.
Er zijn ook apparaatjes om de cd te repareren (lees polijsten)
Ook is het de moeite waard om het in andere cd drive te proberen.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Tandpasta werkt ook maar ik zou voor isobuster gaan heb je de bestanden die nog terug te halen zijn in ieder geval veilig gesteld.
 
Voor een kapotte CD zou een bananeschil wonderen doen, ik heb het gezien in een filmpje op YouTube of Metacafé en het was erg overtuigend maar dit zal een onbeschadigde zijn hoor.

Er zijn vele programma's die je verder kunnen helpen en je kunt het daarna nog in de drive proberen waarin je deze cd gemaakt hebt.

Recovery Toolbox for CD http://www.recoverytoolbox.com/cd.html is een gratis hulpprogramma.
 
Tenzij je zoals ik eeder vermeld hebt, beschadigde bestandjes hebt gebrand.
Je zal dan op zoek moeten gaan naar de originelen.
 
Beschadigde bestanden zullen wel niet willen branden maar er bestaan programma's (ook speciaal voor Memorystick) waarmee je gewiste foto's van de geheugenkaart weer terug kunt halen. Goede tip Loonytune. Bestanden worden namelijk niet fysiek verwijderd maar overschreven door nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan