Wat doe ik met een avi bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Je hebt een avi bestand van 700mB.

Wat doe ik daarmee om een schijfje te krijgen die ik op een dvd speler kan afspelen

a) met de beste kwaliteit

b) met de gebruikelijke opties als bv. Next - FFD - Menu enz. dus met wat comfort
zou ik willen zeggen.

Een avi bestand kan ik zo op een cd/cd-rw zetten. Mijn dvd speler speelt dit dan af,
maar op een, wat ik vind, knullige manier.
Na het inlezen verschijnt er dan een pc struktuur en dit bestand moet ik dan kiezen
waarna het afspelen begint.
Tot nu toe heb ik van avi een dvd gemaakt, maar wordt ik hier ook kwalitatief beter van?

Wat krijg ik als ik er een vcd van maak?

Even rekening houdend met het feit, dat ik er misschien ook een ondertiteling
bij wil zetten. maar dit is geen must, Japans en Chinees en zo daargelaten.:D

Het allemaal uitzoeken en uitproberen kost veel tijd. Dus ik hoop, dat iemand mij
hier even op het goede spoor kan zetten.
 
ConvertXtoDVD heeft vind ik redelijk wat "gemaks-opties" zoals hoofdstukken en een simpel menu enz, maar het is helaas niet gratis. De kwaliteit is bij dat programma overigens niet slecht. Nero en Roxio kunnen uiteraard ook kwaliteit leveren met veel meer opties, maar die zijn natuurlijk ook niet gratis...

De beste kwaliteit is gewoon zoals je beschrijft: de avi als data op een cd/dvd. Wil je daar meer opties bij (eigen menu enz.), dan zul je het moeten omzetten naar DVD formaat en dat blijft altijd een proces waarbij je de video moet hercoderen, of hoe je dat wilt noemen.
Sommige dvd-spelers kunnen ook zo al ondertitels (lees, .srt bestanden) bij als data gebrande avi's lezen.
 
aan de kwaliteit verander je helaas niets, die wordt niet beter door te converteren, hooguit slechter:confused:
 
Laatst bewerkt:
ConvertXtoDVD heeft vind ik redelijk wat "gemaks-opties" zoals hoofdstukken en een simpel menu enz, maar het is helaas niet gratis. De kwaliteit is bij dat programma overigens niet slecht. Nero en Roxio kunnen uiteraard ook kwaliteit leveren met veel meer opties, maar die zijn natuurlijk ook niet gratis...

De beste kwaliteit is gewoon zoals je beschrijft: de avi als data op een cd/dvd. Wil je daar meer opties bij (eigen menu enz.), dan zul je het moeten omzetten naar DVD formaat en dat blijft altijd een proces waarbij je de video moet hercoderen, of hoe je dat wilt noemen.
Sommige dvd-spelers kunnen ook zo al ondertitels (lees, .srt bestanden) bij als data gebrande avi's lezen.

Hartelijk bedankt voor de informatie.
Met ConvertXtoDVD deed ik al iets en daar is niets mis mee.
Een betere kwaliteit levert, dacht ik gezien te hebben, WinAvi.(ook niet gratis).
Heeft een "gelikte"interface, zet ook een heel mooi menu op de gemaakte dvd.
Converteert sneller.

Met beiden deed ik avi naar dvd.

Nero laat ik maar links liggen. Ik heb 7.0 Essentials, dat bij mijn brander zat.
Telkens als er iets "aparts" moet gebeuren, komt de melding "kan niet, dan moet je versie 8 kopen".

Inderdaad is het zo, dat als je het srt bestand met het avi in een map hebt, dat Gomplayer
dan de avi afspeelt en meldt er is ondertiteling en die dan ook weergeeft.
Of mijn dvd-speler die doet moet ik nog eens proberen.

Maar wat doet nu avi naar vcd, dat weet ik dus nog niet?
 
aan de kwaliteit verander je helaas niets, die wordt niet beter door te converteren, hooguit slechter:confused:

Ook bedankt voor je reactie.
Het geconverteerde bestand (vob) geeft een mooi beeld.
Weet je zeker dat het niet beter is dan avi.
Immers bij avi (=Divx) is informatie weggehaald.
Als die met converteren erbij zou komen, zou het beter kunnen zijn?

Maak je een vergroting met PhotoShop dat kunnen er ook pixels bij verzonnen worden.:)
 
Nee, met converteren wordt het beeld nooit beter, helaas. Dat zou mooi zijn, dat je een avi van YouTube-kwaliteit kon converteren naar HD kwaliteit... :p

Ook als je een foto vergroot wordt het beeld niet beter, omdat de pixels die de computer "erbij moet verzinnen" (interpoleren) natuurlijk niet precies te raden zijn: hij weet het originele beeld niet. Een (sterk) vergrote foto wordt dus niet mooi. Het is alleen maar kunstmatig oppoetsen.

Wat betreft vcd's: daar weet ik niets vanaf, ik ben van de dvd-generatie. :)
 
Nee, met converteren wordt het beeld nooit beter, helaas. Dat zou mooi zijn, dat je een avi van YouTube-kwaliteit kon converteren naar HD kwaliteit... :p

Ook als je een foto vergroot wordt het beeld niet beter, omdat de pixels die de computer "erbij moet verzinnen" (interpoleren) natuurlijk niet precies te raden zijn: hij weet het originele beeld niet. Een (sterk) vergrote foto wordt dus niet mooi. Het is alleen maar kunstmatig oppoetsen.

Wat betreft vcd's: daar weet ik niets vanaf, ik ben van de dvd-generatie. :)

Dat over een foto vergroten is theorie. In de praktijk is het best goed.
Het bewijs hangt in de gang.
Gemaakt met 1,2 Megapixel Canon en met Photoshop vergroot naar 30 x 40 cm
en buiten de deur laten afdrukken.

Dit vond ik nog over formaten: http://www.weethet.nl/dutch/video_formats.php

Welterusten.
 
Wat betreft vcd's: daar weet ik niets vanaf, ik ben van de dvd-generatie. :)

en ik die van de LP, tape recorder, musicasette, video tape, cd and dvd.:p

Avi en srt in zelfde map, branden op dvd-rw, dan geeft mijn videospeler zowaar ook de ondertiteling weer.
Maar geen "comfort" dus "next" dan begint het afspelen weer van voren af aan.

Dus nu worstel ik met WinAvi en VobSub, maar het lukt me niet om een ondertiteling naar mijn zin te krijgen.

Die was eerst te groot en te dik.
Van alles geprobeerd, VobSub verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Nu heb ik dubbele ondertiteling met 2 verschillende fonts, aan de linkerzijde
van het scherm en ten opzichte van elkaar verschoven:mad:

Help is er misschien een VobSub dokter in de zaal?;)

Met ConvertXtoDVD zal het wel lukken, maar WinAvi geeft zo een mooi menu.
 
In de praktijk kan het natuurlijk meevallen, als je een beetje van veraf kijkt en een goede camera hebt. :p

Maar oké, het ging over video's. Ik ken WinAvi helaas niet, en ik werk ook nooit met Vobsub. Maar misschien heb je per ongeluk 2 srt files in je map laten staan?
 
............

Maar oké, het ging over video's. Ik ken WinAvi helaas niet, en ik werk ook nooit met Vobsub. Maar misschien heb je per ongeluk 2 srt files in je map laten staan?

Welgemeend advies, begin er ook maar niet aan.
In samenspel met VirtualDub en VobSub heb ik dan een bestand gekregen met de
ondertiteling naar mijn zin.
Maar dit bestand moet je weer naar avi converteren om er dan in WinAvi weer een sessie
avi naar dvd tegen aan te gooien.
En dat converteren duurt lang en maakt het praktisch onmogelijk om iets anders te doen.

Ik heb het dus wel gezien en ga weer ConvertXtoDVD gebruiken, dan maar een minder mooi menu.

Bedankt weer voor al je meedenken en ik hoop jou ook eens van dienst te kunnen
zijn.
 
Converteren is inderdaad een tijdrovend werkje (het is wel afhankelijk van de snelheid van je PC).

In vind ook het minimale menu een van de minpunten van ConvertXtoDVD, maarja, het gaat tenslotte om de film, en de menu's zijn zeker niet onduidelijk te noemen.

Graag gedaan, en tot het volgende probleem dan maar. ;)
 
Waarom het zo lang duurde? VirtualDub maakte van een oorspronkelijk avi bestand van 750 mB een avi bestand van ruim 2gB.

Wilde net met ConvertXtoDvd het oorspronkelijke 750 mB bestand naar dvd omzetten, kwam er een mij onduidelijke foutmelding.
Zal het nog maar eens proberen, anders weet ik het ook even niet.

Het is ook altijd wat:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan