Tip voor uitzending gemist etc. Alle systemen. Streaming video problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee59

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
38
Heb weer normaal werkende stream op dit soort uizendingen. Video doet het dus ook weer.
Heb vanalles gedaan dat ik nu maar buiten beschouwing laat, niks hielp namelijk. Heb gevonden dat Intel een nieuwe grafische accelerator (driver)er op heeft staan die Microsoft nog niet in de Update meestuurde. Heb zelf dus een accelerator, geen grafische kaart. Intel 965 Express chipset en Vista home premium. Alles op een laptop.

http://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Bovenstaande link brengt je naar downloadcentrum van Intel, daar moet je de driver kiezen die voor je syteem geldt. Type driver en of je vista 32- of 64bits hebt moet je dus weten. Er staan hulpprogramma's die je in die keuze verder kunnen helpen. Begin niet zo maar te downloaden.

Of het voor jou driver geldt weet ik niet, maar ik werd eerst nogal schuw van de readme.txt, handleiding voor installatie, maar na downloaden naar een nieuwe map en op de .exe file dubbelklikken, werd alles uitgepakt en... keurig geinstalleerd. Daarna keuze voor herstarten. Begin er pas aan als je andere progs hebt afgesloten.

Ben blij dat het zo is opgelost, zag ook dat met de installatie bepaalde codecs gemoeid zijn die met de driver mee komen ook voor audio. Hoop dat dit ook anderen kan helpen. Vond het een lastige, heb er zeker een maand mee gehannest. Misschien is het wel zo dat iedereen die het niet meer weet, toch nog eens even zijn grafische driver(s) moet herzien alvorens over te gaan tot een herinstallatie van Vista en misschien kan je alle gehannes van mij voorkomen en meteen je grafische driver (her-)installeren.

Wat ik er ook van geleerd heb, en dat geld vooral voor Vista, waarin de codecs worden opgehaald, zo die al ontbreken, laat je niet meer adviseren om zomaar een codecspack te installeren, dit wordt ook op de microsoftsites geadviseerd. Maar dat advies kon daar wel wat vaker en duidelijker staan lijkt me.

Succes verder! :thumb:
 
Simpeler fix om uitzendinggemist.nl-streams op Vista Home goed te kunnen bekijken:

Eventueel eerst:
internet explorer> extra>internetopties: tab geavanceerd > beveiliging
actieve inhoud mag worden uitgevoerd in bestanden op mijn computer : aanvinken
herstarten

De driver van je grafische kaart updaten (in dit geval dezelfde als in bovenstaand bericht):
rechtsklikken op ikoon Computer (op je desktop)
Eigenschappen > kies onder Taken : Apparaatbeheer (geef toestemming om door te gaan)
Klik op het plusteken bij Beeldschermadapters, er verschijnt (in mijn geval):
Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family: geef dit een dubbelklik
Ga naar de tab Stuurprogramma en kies Stuurprogramma bijwerken (zorg dat je online bent).
Klik dan op Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken...

Het kan een tijdje duren, af en toe zal zelfs het scherm knipperen,
maar uiteindelijk werken de streams na de herstart.

Happy viewing !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan