Compiz werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

GhastlyMIB

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
368
Hey,

ik wil eigenlijk al een tijdje op linux gaan werken, maar telkens loop ik tegen iets aan.
En dan ga ik maar weer terug naar Windows.

Maar ik wil het nog een keer proberen.

Ik heb openSUSE geinstalleerd, en hierbij wil ik Compiz.
Deze heb ik gedownload en geinstalleerd. Via yast2 ging alles automatisch.
Nu als ik inlog heb ik alleen schaduw bij vensters en kaders. Maar andere effecten heb ik niet. Ik heb bij de instellingen van compiz gekeken maar daar stond veel meer aan. BV die desktop kubus ([CTRL]+[ALT]+[DOWN]) Die werkt ook niet, maar die staat wel aan.

Ik heb het opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp ook niet echt.

Ik weet dat de effecten ook meteen moeten aanslaan als je een vinkje aanzet, maar dat werkte ook niet. Dus ik denk dat iets anders mee loopt die voor die schaduw zorgd.

Ooh ja, als ik compiz fusion icon opstart, is ineens mijn titel balk weg:confused:

Met een andere linux (mandriva) werkte de effecten wel zonder problemen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Gr,
Mathijs
 
Als je titelbalk (ik neem aan van een window) wegvalt wil dit zeggen dat je window decorator niet vervangen wordt. Bij de oude compiz moest je dat zelf doen (iets van gtk-window-decorator &) . Beryl werkte wat dat betreft 10 keer makkelijker. Compiz fusion is het samengaan van de oude compiz en beryl, dus hoopte ik dat nu makkelijker ging. Ik heb er iig nog geen ervaring mee.
Maar kijk eens naar je window decorator dus.
 
Ik heb mijn titel balk wel.
Maar als ik die Compiz fusion icon start (handmatig vanuit KDE menu) verdwijnt de titel balk. En alle andere opties (die ik getest heb) werken niet. Ik heb alleen maar venster schaduw.
 
Als je dat blauwe icoontje (compiz) in je systeemvak hebt helpt het soms om je windows decorator op GTK te zetten i.p.v. KDE. En wat ook soms wil helpen is in de compiz settingsmanager tabje 'voorkeuren' de "Flatfile configuratie backend" aan te zetten i.p.v. "KDE configuration backend" of "GConf backend". En kijk eens of je videokaart wel ingesteld is voor 3D effecten. (Bij mijn systeem moest dat nog)
 
Hey,

ik heb geen GTK in dat menu'tje staan. Wel Emerald. Als ik die aanklik heb ik wel weer een titel balk. Maar nog steeds geen effecten.
En de optie "Flatfile configuratie backend" stond al aan. Het was zelfs de enigste optie...

En ik heb in de software lijst gekeken, en daar stond GTK2 wel aan.

Gr,
Mathijs
 
Laatst bewerkt:
Balen, te vroeg gejuicht..

Nu als ik weer opstart, krijg ik een grijs scerm over mijn bureaublad.
Ik zie de taakbalk voor 1 seconde, en dan wordt alles grijs.

Is hier een oplossing voor? Dit zal in de console moeten uitgevoerd worden, wat ik kan de KDE omgeving niet meer starten.

HELP..

Gr,
Mathijs
 
Laar maar zitten, ik heb het al gevonden. Maar ik krijg verder ook niks op gang.
Dus ik heb m er weer van af gehaald.

Maar de oplossing was om de XGL uit te zetten:
gnome-xgl-switch --disable-xgl. Toen had ik weer beeld

Toch bedankt.

Gr,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan