3 Pc's op een modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nederflop

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een probleem en kom daar zelf niet uit. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.


De situatie.

Sinds kort hebben wij bij ons thuis internet van Casema, met daarbij een multimediamodem, voor bellen, TV en internet.
Op dat modem zit via een netwerkkabel een switch aangesloten, aan die switch zitten een switch en een computer aangesloten. Aan die tweede switch zitten twee computers aangesloten. Zoals het plaatje hieronder.
2006192103001150354_fs.jpg



het probleem.

De computer die aangesloten is op de eerste switch, computer 1 in het plaatje, heeft geen internet. Als de netwerkkabel erinzit, is hij 5 minuten bezig met het verkrijgen van een netwerkadres. Waarna hij de volgende foutmelding geeft:
2000349666558758078_fs.jpg

Bij het openen van het statusscherm van de LAN-verbinding krijg je dit:
2001507549997345440_fs.jpg


En

2001556884916356643_fs.jpg



Weet iemand hoe je dit is op te lossen? Als het even kan niet draadloos.

Bij voorbaat dank, Jelmer
 
Om met meerdere pc's gebruik te maken van 1 netwerk-verbinding heb je een router nodig en geen switch!
 
Om met meerdere pc's gebruik te maken van 1 netwerk-verbinding heb je een router nodig en geen switch!

Daar vergis je je toch echt in hoor. In een router ZIT een switch. In mijn huis hetzelfde: modem in de meterkast, netwerkkabel naar boven, zo op de router (mijn kamer), op de router een switch, waar 2 PC's op aan zijn gesloten. Werkt perfect.:thumb:

@TS: Al eens de stroom van beide switches eraf gehad? En ''computer 1'' al eens in een andere poort op de switch geplugd? Werkt de netwerkkaart ook naar behoren?
 
Laatst bewerkt:
Daar vergis je je toch echt in hoor. In een router ZIT een switch. In mijn huis hetzelfde: modem in de meterkast, netwerkkabel naar boven, zo op de router (mijn kamer), op de router een switch, waar 2 PC's op aan zijn gesloten. Werkt perfect.:thumb:

@TS: Al eens de stroom van beide switches eraf gehad? En ''computer 1'' al eens in een andere poort op de switch geplugd? Werkt de netwerkkaart ook naar behoren?

Hoi,

Ik vergis met niet hoor...

In een router zit inderdaad wel een switch, maar... in een switch zit GEEN router en TS heeft 2 switches, dus.....
 
@TS: Al eens de stroom van beide switches eraf gehad? En ''computer 1'' al eens in een andere poort op de switch geplugd? Werkt de netwerkkaart ook naar behoren?

Netwerkkaart werkt naar behoren, rechtstreeks met het modem heeft hij wel internet.
Stroom ook van switches gehaald en alle poorten van switch geprobeerd.

Dus daar zit het probleem niet.
 
De eerste, die gaat interne IP adressen uitgeven. Op de router kun je dan zowel pc's als switches aansluiten!
 
ok even voor iedereen duidelijk:
Hub:
Domme verdeeldoos, een hub krijgt data en verdeeld het over alle overige aangesloten computers, veroorzaakt veel collisions(botsing van data)

Switch:
Een slimme verdeeldoos, een switch kijkt waar de data heen moet en stuurt dat naar de desbetreffende poort

Router:
Een mini servertje, een router heeft zowel de functies van de switch en ingebouwde DHCP-server, NAT-Functie en firewall.

Dan nog een vraagje, ik heb nog een draadloos modem liggen. De Zyxel prestige 2000. Kan dat werken als router?

Dat kan als router dienen MAAR dan moeten alle computers voorzien zijn van een draadlooze Ethernet kaart.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan