Media player speelt niet meer af na verwijderen van ander programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvinvb

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
22
OPGELOST

m'n vader vroeg me om wat cd's te branden had helaas nog geen brandprogramma dus even nero 8,... gedownload allemaal prima geinstalleerd cd's gebrand en toen heb ik het programma weer verwijderd.

alleen ik heb wat internet site's waar je filmpjes kunt afspelen die normaal bji mij via windows media player gaan die toen via nero gingen. maargoed hij stond er niet meer op alleen nu wou ik weer filmpje afspele (omdat ik windows media altijd snel en gemakkelijk vind) alleen deed die het niet dan krijg ik een scherm met openen met, normaal staat er windows media player nu alleen niet en er is ook geen keuze om een programma te kiezen deze instelling zou ik graag weer normaal willen hebben,

dus weet iemand hier de oplossing van.

gr melvin :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

speelt WMP niet meer af of opend hij helemaal niet meer?

In het eerste geval zijn je codecs niet meer geheel i.o.
In het tweede geval kun je het aanspreken van een systeem herstelpunt overwegen.

Grtz.
 
Hoi,

Heb je bij de installatie van Nero ervoor gekozen om bestanden met Nero te associëren? Zo ja, dan moet je in WMP instellen dat je alle media bestanden weer met WMP wil openen. Hoe je dit moet doen verschilt een beetje per besturingssysteem... (dit is voor XP).
 
toen ik nero heb geinstalleerd neem ik aan dat ik gekozen heb voor associëren van WMP.
want ik wou al een filmpje afspele via internet toen opende die het via nero.

nu heb ik XP dus heb ik even bij die beschrijving gekeken.
nu staat er 1. From the Start button, Open Control Panel and click on Folder Options.
ik neem aan ga via Start en dan Configuratiescherm maar dan?
sorry maar ik zit wel veel achter de pc maar dit soort (standaard) begrippen in het engels ken ik helaas niet.

bedankt voor zover al de hulp.

gr melvin

edit: als ik erop klik krijg je zon standaard scherm die zegt het volgende.

Naam:
Type: Onbekend bestandstype?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap even niet helemaal waar je die laatste melding precies krijgt, maar Folder Options is Mapopties in het Nederlands. En File Types = Bestandstypen. :)

Als dat niet lukt kan je WMP eens opnieuw installeren en bij de installatie ervoor kiezen om bepaalde bestanden met WMP te laten openen.
 
bedankt ik heb de map gevonden en er even naar gekeken.

het bestand wat ik normaal open in windows media player geeft het volgende aan.

Naam: 1. mpeg
type onbekend bestandstype.
van: de site waar die stond/staat.

nu keek ik dus in mapopties en dacht dat het mpeg was maar die staat al op windows media player. en als ik die weer kies als windows media player veranderd er nog niks.

ik heb even een screenshot gemaakt misschien helpt het.

wmppv8.png
 
In het rijtje bij je screenshot staat bij de A ook nog asf en asx. Dit zijn de bestanden die windows gebruikt om videos te streamen (vanaf internet dus). Staan die ook op WMP ingesteld?
 
bedankt jelly ik ben er uitgekomen en toch ook nog maar even de nieuwere versie van WMP gedownload en geinstalleerd :thumb:
 
Oké, veel plezier nog met de filmjes en de CD's. ;)

Zet je de vraag nog even op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan