Achtergrond weghalen in Plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Hallo,

Ik gebruik een aantal dagen Corel Paint Shop Pro Photo X2
Het is geen trial versie, Maar gewoon de echte! Maar mijn probleem is nu, Hoe haal ik een achtergrond weg in een plaatje? Ik weet wel hoe je een achtergrond wit maakt of zwart ofzo maar ik wil dus alleen maar het object opslaan dat ik dus alleen bijv. het mannetje zie en niet de witte of een of andere achtergrond. Ik wil een plaatje namelijk in een video zetten dat het mannetje zeg maar staat in het filmpje en dan zonder witte achtergrond. Wie kan mij dit leren? ik wil het heel erg graag weten!
 
Ik gebruik Photoshop, maar het is als het goed is bijna hetzelfde.
Je zegt dat je al een witte achtergrond kunt krijgen, dus dat maakt het al handiger. Ik doe het altijd op een van deze manieren:
Je moet eerst die witte achtergrond selecteren, dan deleten (werk in een kopie als je het origineel niet wil aantasten). Als Corel met lagen werkt, moet je de waarschijnlijk de background layer verwijderen want die blijft vaak wit.

Soms lukt dit nog niet en blijft de achtergrond wit. Dan moet je het mannetje selecteren (ik neem aan dat Corel een Magic Wand Tool o.i.d. heeft), die uitknippen en in een nieuw document met een transparante achtergond zetten.

Je kunt ook nog proberen om met IrfanView het plaatje te openen (als bovenstaande niet werkt), en wit als transparante kleur in te stellen bij het opslaan.

Je moet uiteindelijk het plaatje wel opslaan als gif of png (laatste heeft betere kwaliteit), want die kunnen omgaan met transparantie.
 
Ik gebruik Photoshop, maar het is als het goed is bijna hetzelfde.
Je zegt dat je al een witte achtergrond kunt krijgen, dus dat maakt het al handiger. Ik doe het altijd op een van deze manieren:
Je moet eerst die witte achtergrond selecteren, dan deleten (werk in een kopie als je het origineel niet wil aantasten). Als Corel met lagen werkt, moet je de waarschijnlijk de background layer verwijderen want die blijft vaak wit.

Soms lukt dit nog niet en blijft de achtergrond wit. Dan moet je het mannetje selecteren (ik neem aan dat Corel een Magic Wand Tool o.i.d. heeft), die uitknippen en in een nieuw document met een transparante achtergond zetten.

Je kunt ook nog proberen om met IrfanView het plaatje te openen (als bovenstaande niet werkt), en wit als transparante kleur in te stellen bij het opslaan.

Je moet uiteindelijk het plaatje wel opslaan als gif of png (laatste heeft betere kwaliteit), want die kunnen omgaan met transparantie.

Hoi,

Kun je het misschien iets eenvoudiger uitleggen? Ik heb namelijk niet al te veel ervaringen met Photoshop. Hoop dat je dit zal willen doen.
 
Oké, dat plaatje is duidelijk. :thumb:

Dat je die vierkantjes ziet betekend dat op die plaats het plaatje transparant is. Dus daar is geen achtergrondkleur.
Als je het plaatje wat je nu hebt eens opslaat als hierdenaam.png (doe dit gewoon via Opslaan als > Bestandstype: *.PNG > Opslaan). Nu moet het plaatje een transparante achtergrond hebben.

Dan kan je hem importeren in je videobewerkingsprogramma.

PS: je kunt van je
tags rond je afbeelding beter [smallimg] en [ /smallimg] maken, dat verandert de forum-layout niet. :)
 
Laatst bewerkt:
Oké, dat plaatje is duidelijk. :thumb:

Dat je die vierkantjes ziet betekend dat op die plaats het plaatje transparant is. Dus daar is geen achtergrondkleur.
Als je het plaatje wat je nu hebt eens opslaat als hierdenaam.png (doe dit gewoon via Opslaan als > Bestandstype: *.PNG > Opslaan). Nu moet het plaatje een transparante achtergrond hebben.

Dan kan je hem importeren in je videobewerkingsprogramma.

PS: je kunt van je
tags rond je afbeelding beter [smallimg] en [ /smallimg] maken, dat verandert de forum-layout niet. :)

Hoi, Het is helemaal gelukt!! :D hartstikke bedankt! Maar nog 1 vraag, Als ik hem als .EPS opsla, Is die dan ook transparant? Wil hem namelijk op t-shirt laten zetten
 
Hoi, Het is helemaal gelukt!! :D hartstikke bedankt! Maar nog 1 vraag, Als ik hem als .EPS opsla, Is die dan ook transparant? Wil hem namelijk op t-shirt laten zetten

Mooi dat het werkt. :)
Ik ben verder niet bekend met het eps formaat (net even snel opgezocht wat het is), dus daar kun je het beste achter komen door het zelf te proberen. ;)

Maar waarom moet het eigenlijk een eps file zijn? Is een png niet mogelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan