van torrent naardvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepepepe

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Berichten
37
Voor het eerst van mijn leven heb ik een bioskoop film gedownload. Het zijn ongeveer 1,2 gigabites. Nu heb ik een DVD recorder die ook mpgeg2 afspeelt. Nu kan ik met het progje "any video converter" deze video omzetten naar een "DVD Video Pal Movie (*.mpg)" of naar een MPEG-II Movie (*.mpg)
De volgende vraag is: hoe brand ik die op een DVD. Gewoon als Data?
 
Sommige dvd-spelers kunnen mpeg/avi filmpjes direct afspelen, als je ze als data gebrand hebt. Om te weten te komen of jouw dvd-speler dit ook kan, moet je even je je gebruiksaanwijzing kijken.

Als je dvd-speler dat niet kan, moet je er dvd-files van maken die elke dvd-speler aankan. Dit kan bijvoorbeeld met Avi2DVD. Betaalde programma's zoals Nero en Roxio zijn beter, maar Avi2DVD is gratis. :)

Wat is eigenlijk het formaat (extensie) van de video die hebt gedownload, dus oorspronkelijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een philips recorder met HD en ik weet dat Philips nogal moeilijk doet over het algemeen. Ik heb geen simpele DVD speler bij de hand.
De film is in .avi. Ik had hem met Nero willen branden, maar volgens mij is er iets mis met mijn Nero. Ik kan hem ook niet opneieuw installeren. Nero zette het bestand enkel om in een ander en het was onduidelijk of ik dit nu als data moest branden. Ik deed dat maar kan het niet afspelen.
 
Nero zette het bestand enkel om in een ander en het was onduidelijk of ik dit nu als data moest branden. Ik deed dat maar kan het niet afspelen.

Waarschijnlijk ben je wel op de goede weg. Dat 'andere' bestand was/waren waarschijnlijk bestanden met VOB extensies, dvd-files. Die moet als data branden, maar wel in de map VIDEO_TS. Daarnaast moet er een map AUDIO_TS zijn (die meestal leeg blijft). Die worden automatisch aangemaakt als je Nero Burning Rom start.

Je kunt ook de avi laden in Nero Express Vision, zodat je je eigen DVD kunt maken. Om veel verloren schijfjes te voorkomen kan je het een en ander uitproberen op een dvd+-rw.
 
Laatst bewerkt:
het bestand dat ik gedownload heb wordt "microsoft video" genoemd.
 
even een antwoord aan Jelly. Nero maakte met recode er een mp4 file van.
Verder deed nero niks. Ik ben al de hele dag bezig nero eraf te halen. Lukt niet erg. Ik heb weleens vaker moeite gehad met installeren;denk dat de CDrom ergens beschadigd is. Somd lukt het wel, soms niet en soms niet helemaal.
Overigens kon ik die mpeg4 ook niet afspelen, maar mpeg II ook niet terwijl mijn DVD recorder toch MPEGII zou moeten kunnen lezen.
 
En als je Nero Vision gebruikt? (Ik zei eerder Nero Express, dat was een foutje.) Dan kan je er een eigen dvd van maken. Dan moeten er dvd-files gemaakt worden. Probeer het anders eens met Avi2DVD, als Nero problemen blijft geven.
 
Er zit bij mij blijkbaar iets fout bij Nero Vision. Ik heb gisteren met veel moeite Nero weer opnieuw geïnstalleerd. Toen Nero Vision. Die is bijna 4 uur aan het converteren geweest. Vannachr ben ik even gaan kijken en de la stond open. Dus dacht ik dat de DVD klaar was. Grote fout, er stond wel een map op, maar er zat niks in. Toen hetzelfde nogeens gedaan en gewacht tot het prohgramma om een DVD vroeg. Hij stopte meteen nadat ik er de DVD (weer na 4 uur) ingestopt had. Toen heb ik de opdracht gegeven dat hij nog een keer moets branden en jawel, een mooie DVD, Daarna was de comp echter helemaal vastgelopen op Nero en moest hem via een harde stop weer aan de gang krijgen. Ik zal proberen een andere Nero ergens op de kop te tikken, want dit schiet niet op. Ik zou overigens willen dat Nero zich hield bij datgene waarvoor hij nodig is en zich niet met allerhande activiteiten op mijn comp ging bemoeien. Maar ja dan kunnen ze ons niet elke keer een neiuw programma slijten. In elk geval alvast bedankt voor de adviezen. Ik kan verder vandaag niet veel doen want de hele dag is tiscali/telfort al aan het donderen met de server.
 
Dat klinkt inderdaad niet alsof het programma soepel loopt. :confused:
Overigens is een lange tijd op zich niet raar, het converteren duurt ongeveer net zolang als de film zelf (hangt ook af van je pc specs), met nog tijd daarnaast voor het maken/branden van de DVD.
Dan kun je het met een andere Nero versie proberen of met Avi2DVD. Als dat geen problemen geeft ligt het dus echt aan Nero.
 
Laatst bewerkt:
Heb Nero 8 gekregen en geinstalleerd.Straks ff kijken of dit beter gaat
In elk geval bedankt
pepe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan