Dual boot verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscilla1984

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
18
Zodra ik mijn pc opstart krijg ik te zien dat ik windows xp kan starten of windows 2000

Maar ik gebruik alleen maar windows xp!! Hoe kan ik heel windows 2000 van mijn pc afhalen?

En klopt het dat daardoor mijn pc een stuk trager is?
 
Waarschijnlijk heb je de PC 'dual boot' gemaakt. Je hebt XP naast Win 2K geinstalleerd. Als je W2K kiest start hij dan inderdaad W2K op?

Als dat zo is dan is het best nog wel ingewikkeld denk ik om W2K te de-installeren. Je moet precies weten welke mappen door welk besturings systeem gebruikt worden.

Misschien makelijker om XP nogmaals te installeren maar tijdens de installatie de partitie waar het op moet komen eerst verwijderen (met letter L) tijdens installatie.
 
Dat valt nog redelijk mee.Volgens mij word xp namelijk in de windows map gegooid en W2K in de Winnt map (Ik zoek het nog even na voor de zekerheid). Dus verwijderen is op zich redelijk makkelijk.
Makkelijker is het denk ik om W2K te laten staan en gewoon de opstartopties aan te passen zodat je meteen doorboot naar xp.

Rechtermuisknop - deze computer. Kies eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad geavanceerd. Kies vervolgens voor instellingen bij opstart en herstelinstellingen.
Selecteer bovenin windows xp en vink de 2 vakjes daaronder uit. (misschien handig om herstelopties aan te laten staan maar dat moet je zelf weten.).

Volgende keer dat je opstart zal meteen windows xp starten en is het keuzescherm verdwenen.
 
Klik met je rechtermuistoets op Deze computer, en kies voor Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd, en klik op op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
Klik daar op de knop Bewerken.Nu opent boot.ini zich in Kladblok.
Verwijder daar de regel waar WINNT in voorkomt, en sla het bestand op.
Start nu de computer opnieuw op. Nu wordt er als het goed is niet meer gevraagd welk besturingssysteem er moet worden gestart.
Nu kan de partitie waarop Windows 2000 staat, worden geformatteerd.
 
Je zou gewoon in de boot.ini de regel van windows 2000 kunnen verwijderen , dit kun je het beste alleen doen als je echt weet hoe dit werkt , want anders kan het zijn dat je xp ook niet meer opstart.

Zou je niet weten hoe , of ben je je niet zeker hoe het moet kijk dan even hier http://www.techzine.nl/tweaks/493/Boot.ini-aanpassen.html


Groetjes & veel succes
 
Je zou gewoon in de boot.ini de regel van windows 2000 kunnen verwijderen , dit kun je het beste alleen doen als je echt weet hoe dit werkt , want anders kan het zijn dat je xp ook niet meer opstart.

Zou je niet weten hoe , of ben je je niet zeker hoe het moet kijk dan even hier http://www.techzine.nl/tweaks/493/Boot.ini-aanpassen.html

Groetjes & veel succes

Klik met je rechtermuistoets op Deze computer, en kies voor Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd, en klik op op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
Klik daar op de knop Bewerken.Nu opent boot.ini zich in Kladblok.
Verwijder daar de regel waar WINNT in voorkomt, en sla het bestand op.
Start nu de computer opnieuw op. Nu wordt er als het goed is niet meer gevraagd welk besturingssysteem er moet worden gestart.
Nu kan de partitie waarop Windows 2000 staat, worden geformatteerd.

Gaan we elkaar nu gewoon allemaal napraten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan