Geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansen747774

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Het geluid uit m'n normale boxen doet het niet meer, terwijl ik wel geluid hoor als ik een headset in m'n computer plug.

Op dit plaatje zie je een groen streepje (geeft aan dat de headset werkt oid), dit groene streepje zie je OOK bij mijn normale boxen, maar toch doen deze het niet. Vandaar dat ik de headset nu als standaard uitgang heb ingesteld, maar als ik dit omzet naar mijn normale boxen doen ze het ook niet.
geluiddo1.jpg


Eerst werkten mijn boxen wel, maar sinds ik die headset heb gekocht en geprobeerd heb doen ze het opeens niet meer. Stekkers en dergelijke zitten er goed in.

Ik denk dat het ergens aan de instellingen ligt (ik ben een digibeet, weet het dus niet zeker), maar ik heb ze allemaal al 10x gecontroleerd en kan het probleem niet ontdekken.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
 
Laatst bewerkt:
Is dit Vista? Dat heb/ken ik niet.. Maar die headset, is dat een USB-ding? Dan heeft ie zich bij de installatie tot 'standaard audioapparaat' gemaakt, en de boxen 'weggedrukt'.Dat kun je bij Configuratie (of ergens anders) denk ik wijzigen. Je kunt dan misschien voor spraak wel de headset blijven gebruiken (dat kan in XP).
 
Ja, dit is Vista.

Ik heb de boxen ook op standaard gezet, maar ook dan kwam er geen geluid uit.

ps. Je hebt idd de optie om de microfoon van de headset wel op standaard te zetten en de boxen niet, maar dat heb ik dus al geprobeerd.
 
Een beetje klooien? Eerst de headset van 'standaard' -af halen, dan pas de luidsprekers standaard maken. Misschien de headset eruit trekken, herstarten, luidsprekers op 'standaard..' checken, dan pas weer de headset er in.. Zitten er opties onder 'configuratie' waar je wat mee kan? En in principe is die 'standaard'-instelling niet eens nodig; je zou elke bron z'n eigen apparaat moeten kunnen geven.
 
Bericht is nu 2 weken oud en werd me gevraagd erop te reageren;

Probleem is nog niet verholpen. Heb idd nog wat lopen klooien met wel/niet standaard. Heb op Dell de nieuwste codecs gedownload. Heb alle stekkers nog een keer nagelopen, maar dat hielp allemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan