DRM voor beveiligen van je mp3s.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCrow

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
30
Goede dag! :)

Als hobby ben ik DJ en maak ik muziek.. ik exporteer mijn gemaakte muziek naar mp3 en wma files.
Nu heb ik gelezen dat je via DRM je mp3's kunt beveiligen.
Ik vroeg me af of hier software voor is waarmee je dus bijvoorbeeld kunt instellen dat:

* Je het muziekbestand 10 keer mag afspelen, en vervolgens je doorlinked naar mijn website.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. :thumb:

Groetjes!!
 
Je kunt zelf geen DRM content aanbieden (lees: betalen). Hiervoor moet je namelijk een Windows Media Server draaien, en een erg dure licentie kopen. Je kunt wel je muziek neerzetten bij een Streaming provider als Streamzilla, en daar voor 'conditional access' kiezen. Dat kost minimaal 70 € per maand.
Je zou ook erg lage kwaliteit MP3's kunnen maken (mono, 56 Kbit), en hopen dat je klanten de hoge kwaliteits versie willen kopen.

https://www.streamzilla.eu/nl/webcast.html
 
re

Bedankt voor je reactie.. hmm als ik het zo hoor wordt het een duur grapje.
Windows Media Server kan ik wel krijgen, maar dan heb ik dus ook nog een licentie nodig.:confused:
Is daar niet een andere optie voor?? Als ik bijvoorbeeld alles zelf host..
Het belangrijkst vind ik dat mensen worden doorgelinkt naar mijn site als ze mijn muziek luisteren. ( mp3 of wma. file) dit zou toch moeten kunnen zonder licentie?

Je kunt zelf geen DRM content aanbieden (lees: betalen). Hiervoor moet je namelijk een Windows Media Server draaien, en een erg dure licentie kopen. Je kunt wel je muziek neerzetten bij een Streaming provider als Streamzilla, en daar voor 'conditional access' kiezen. Dat kost minimaal 70 € per maand.
Je zou ook erg lage kwaliteit MP3's kunnen maken (mono, 56 Kbit), en hopen dat je klanten de hoge kwaliteits versie willen kopen.

https://www.streamzilla.eu/nl/webcast.html
 
In Flash kun je html links in een videobestand verstoppen, ik weet alleen niet hoe..
Dat kan met audio alleen vast ook. Zo niet, dan maak je een 'leeg' filmpje, met alleen geluid..
Maar daar verdien je niks mee, en bovendien is zo'n link al gauw irritant voor de surfer.
Je kunt denk ik beter op een andere manier teasen.
 
In Flash kun je html links in een videobestand verstoppen, ik weet alleen niet hoe..
Dat kan met audio alleen vast ook. Zo niet, dan maak je een 'leeg' filmpje, met alleen geluid..
Maar daar verdien je niks mee, en bovendien is zo'n link al gauw irritant voor de surfer.
Je kunt denk ik beter op een andere manier teasen.

Bedankt voor je reactie! Het idee is leuk.. alleen het nadeel is dan dat je extensie veranderd in .swf en ik wil het wel als een .wma houden.

Thanks anyways.. nog andere ideeé"n?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan