TMPGEncPlus

Status
Niet open voor verdere reacties.

michav

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
7
Ik zet normaal een AVI (een aflevering van bv LOST, 350 MB) met een SSA bestand om tot MPEG in dit programma, nu heb ik sinds kort een nieuwe TV, (Panasonic), hoe maak ik nu optimaal gebruik van mijn beeld als ik een AVI met ondertiteling om wil zetten tot MPEG ?? Welke opties moet ik dan nemen?
Optie VIDEO-CD, of Supervideo CD, of DVD PAL 16:9 ?? En welke optie bij Aspect ratio ?? 1:1 VGA en clipframe? Aspect ratio full screen ??
Alvast dank voor jullie deskundige bijdrage........:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dus DVD 16:9 PAL ???


Bijvoorbeeld.....wat jij wilt.
Je kunt er een DVD (PAL) of een SVCD van maken.
Beide kunnen evt. op een standalone DVD speler worden afgespeeld.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
En wat is het beste voor op een LCD tv (geen full HD )
Normaal deed ik het met VIDEO-CD en pal 352*288, maar dat geeft geen lekker beeld nu...Wil toch het beste eruit halen wat erin zit.
Zijn er verder nog dingen waar ik nu op moet letten ?? Of alleen een kwestie van DVD PAL 16:9 ?
Gewoon DVD PAL staat 4:3, of maakt dat niks uit met afspelen en past de Tv dit zelf aan ?
thanx a lot
 
Laatst bewerkt:
Ik heb regelmatig gewerkt met het programma maar ik ken alle instellingen zo niet meer uit m'n hoofd.
Experimenteer zelf even met wat verschillende instellingen.
Dit kan je het best doen met een klein (AVI) bestand, dan hoef je niet zolang te wachten op het resultaat.Dit kan b.v. door van het bestand wat je wilt omzetten een klein stuk af te splitten met een splitter.

Grtz.
 
de keuze van 4:3 of 16:9 zou ik laten afhangen van het origineel. Is de aflevering gemaakt voor 4:3 dan natuurlijk 4:3. Is het programma voor 16:9 dan 16:9.

De keuze (S)VCD of DVD ligt redelijk voor de hand. De hoeveelheid pixels neemt alleen maar toe in de respectievelijke volgorde VCD, SVCD en DVD. Wat is de resolutie van de TV? 720 x nog iets? dan DVD kiezen. Dan maak je er tenminste ook gebruik van.
 
ah...fijn...niet echt met veelvouden van de (s)VCD en DVD resoluties deze resolutie te bereiken...(1366/320 = 4.26.., 1366/640 = 2.13.. en 1366/720= 1,89...)

Wat doet een "echte" DVD op deze TV? ik bedoel..hoe ziet dat er uit?

En die AVI.s zijn dat DIVX avi's? en welke resolutie hebben deze AVI's eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan