Dvd gaat schokkerig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
951
Hoi,

Sinds al een hele tijd gaan films die ik van een dvd afspeel erg schokkerig in vlc.

Vroeger deden ze het prima op de computer, mijn dvd's zijn ook in orde zekerweten, ik heb geen problemen met cdroms en dvdroms in diezelfde drive, ik heb geen ander programma dan vlc om mee te testen (maar denk je dat het aan vlc ligt dan wil ik gerust iets anders downloaden), ik heb vlc opnieuw gedownload en herinstalleert, ik heb codecs gedownload en geinstalleerd, en ik heb gecontroleerd of ik niet te weinig geheugen voor die dvd's heb maar dat is absoluut niet het geval.

Wat zou wel het probleem kunnen zijn, en wat kan ik daar dan aan doen zodat ik mijn dvd's weer kan afspelen zonder dat de film heel schokkerig gaat?

Alvast bedankt,
Lollige
 
Heb je de nieuwste videokaartdrivers?
(you never know maar dat veroozaakt vaak schokken).

Heb je het idee dat het softwarematig wordt veroorzaakt of hoor je telkens de DVD spinnen?
 
Sinds al een hele tijd gaan films die ik van een dvd afspeel erg schokkerig in vlc.

Vroeger deden ze het prima op de computer
Heb je vlak voor de problemen begonnen iets ingrijpends veranderd, nieuwe software of hardware geinstalleerd bijvoorbeeld?
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit probleem kreeg, toen heb ik niet zo heel veel er aan proberen te doen, en ik kan mij ook niet herinneren of ik daarvoor iets speciaals gedaan had.

Ik kan niks horen aan mijn driver, en aangezien ik geen problemen heb met cdroms en dvdroms neem ik aan dat dat 't niet is.

Ik heb toen ik deze kaart kocht de meegeleverde driver geinstalleerd, maar ben nu dit http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html aan het downloaden, duurt met mijn inet nog een half uurtje, daarna edit ik mijn post wel voor het resultaat.
 
Heb je ook de drivers van je oude kaart goed en COMPLEET verwijderd??
 
Ik kan niks horen aan mijn driver, en aangezien ik geen problemen heb met cdroms en dvdroms neem ik aan dat dat 't niet is.QUOTE]

Hoi,

aan een driver kun je niks horen, aan een CD-ROM drive wel.
Het zal wel een driver kwestie zijn. Vernieuwen dus!

Suc6.
 
Nu wel (als het goed is), heb de ati uninstaller gebruikt. maar ik moet wel nog de computer opnieuw opstarten, maar dat kan niet zolang hij nog bezig is met downloaden.


nog 19 minuutjes voordat de nieuwe driver gedownload is.

Soms, als de dvd er al in zit en ik handmatig vlc start en daarmee de dvd open doet hij het helemaal niet... zojuist hoorde je die [edit] Jajaja.... drive [/edit] steeds sneller gaan, en dan weer afremmen, en weer sneller, en weer afremmen etc. maar afspelen wou ie niet, tot vlc uiteindelijk vast liep :confused:


EDIT2:
Driver gedeinstalleerd, computer opnieuw opgestart, driver geinstalleerd, computer opnieuw opgestart, instellingen weer goed zetten en de dvd doet het nogsteeds niet goed!
 
Laatst bewerkt:
Codecs heb je niet nodig als je met VLC afspeelt. Misschien zitten ze elkaar zelfs in de weg, dus haal het codecpack er eens af (en herstart).
Maar als jij vertelt dat die drive het moeilijk heeft.. Is die misschien aan z'n eind? Een Video-DVD lezen vraagt meer van een drive dan andere acties, vandaar dat die (nog) wel lukken..
En gaat het bij alle (ook nieuwe) DVD's mis? Het kan ook zijn dat een bepaald merk niet meer wil, en de DVD's toch slecht zijn geworden. Dan hoor je een drive (zonder R) ook nog wel eens raar doen.
 
Deze drive is denk ik 2,5 jaar oud (als ik me vergis is het maar 1,5 jaar) dus dat lijkt me een beetje snel om aan zijn eind te zijn.
Beide dvd's die ik heb geprobeerd zijn niet heel nieuw ofzo maar zeker niet meer dan een jaar oud, en deden het eerst allebei prima. Ze zijn op hetzelfde moment schokkerig gaan doen.
Ik kan er nog wel tig andere dvd's in doen maar ik denk dat dat geen verschil maakt.

Ook heeft de drive het er nooit moeilijk mee wanneer ik de dvd er in stop. Dit probleem van het versnellen en vertragen gebeurt alleen wanneer ik de dvd niet start binnen een paar minuten nadat de dvd in de drive zat....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan