draadloos internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thechnojunk

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Berichten
9
hallo
ik heb twee computers op mijn kamer staan en maar een draadloos internet stikje hoe zou ik die kunnen delen met een router of zo




alvast bedankt
 
Om met meer dan 1 computer gebruik te maken van 1 internet-aansluiting, heb je inderdaad een router nodig maar...

misschien hebben jullie die al, omdat 1 computer al draadloos internet heeft.

Hoe ziet het internet-gebeuren (dus modem/router/kabels/draaloos enz.) en precies uit op dit moment.
Alleen de twee computers op jouw kamer of nog meer computers in huis?
 
ik heb op mijn kamer geen bedraad netwerk alleen èèn draadloos stikje en daarmee moet ik het doen met internet hoe kan ik dat delen, op mijn vaders kamer 2 verdiepingen lager staat de router met draadloos internet. maar hoe kan ik èèn draadloos stikje gebruiken op 2 computers. op mijn vaders kamer staan al 4 computers aan het bedraad netwerk


gr
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Tweede adaptor kopen.......(ca. 19 euro)...dan kunnen de 2 PC's in het/een netwerk worden opgenomen!

Grtz.
 
Hoi,

Tweede adaptor kopen.......(ca. 19 euro)...dan kunnen de 2 PC's in het/een netwerk worden opgenomen!

Grtz.

dat wil ik juist niet want die computer staat er maar voor een paar weken 5 ofzo en dan gaat hij weg. iemand een oplossing
gr
 
Laatst bewerkt:
De computer met het draadloze stickje met een crossed kabel aansluiten op de andere PC, dus in de LAN aansluiting.

Dan kun je internet delen, moet de pc met het stickje wel altijd aanstaan om de andere pc van internet te voorzien
 
De computer met het draadloze stickje met een crossed kabel aansluiten op de andere PC, dus in de LAN aansluiting.

Dan kun je internet delen, moet de pc met het stickje wel altijd aanstaan om de andere pc van internet te voorzien

en hoe gaat dat dan
 
Op de computer die de internetverbinding gaat verdelen neem je de volgende stappen.

* Ga naar start > settings (instellingen) > control panel (configuratiescherm)
* Dubbelklik op 'network connections' en dubbelklik vervolgens op de internetverbinding
* Klik op de properties (eigenschappen) knop en kies het tabblad 'advanced' (geavanceerd).
* Vink "Allow other network users to connect through this internet connection........" aan
 
Op de computer die de internetverbinding gaat verdelen neem je de volgende stappen.

* Ga naar start > settings (instellingen) > control panel (configuratiescherm)
* Dubbelklik op 'network connections' en dubbelklik vervolgens op de internetverbinding
* Klik op de properties (eigenschappen) knop en kies het tabblad 'advanced' (geavanceerd).
* Vink "Allow other network users to connect through this internet connection........" aan
Allow other network users to connect through this internet connection
dat staat er niet alleen maar van de firewall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan