AAA Logo Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel59

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
36
Weet iemand of ik extra fonts ( True type fonts ) zelf kan toevoegen aan de reeds bestaande fonts van AAA logo.
Vreemd genoeg vind ik in de map van AAA logo geen map met Fonts ?:shocked:
Ik heb wel de map in mijn Program fies maar vind dus geen fonts map enz?

Verder zegt AAA logo dat de logo's die je ermee maakt vector based zijn en je ze straffeloos mag vergroten enz zonder kwaliteits verlies.
Eens ik ze echter heb opgeslagen in een van de bestanden ( png,bmp, tiff enz ) wat toegestaan is ( want in eps of pdf opslaan lijkt niet te kunnen??)
Dan treedt er wel degelijk kwaliteitsverlies op??

Weet iemand hier raad mee?:confused:
 
Iemand een suggestie?

Ps. voor de moderator. Heb je pb te laat gelezen ( kreeg ze niet dadelijk in mijn postvak )
Sorry voor de link, heb hem zelf ook verwijdert ondertussen.:thumb:
 
Nogmaals even een oproep of er mensen zijn die hier raad op weten?
 
Hoi,

Vraag 1: Een font kan je zelf toevoegen aan je verzameling in de map Configuratiescherm > Fonts. Dan verschijnt een font ook in een programma wat tekst gebruikt, in dit geval de Logo Maker. :)

Vraag 2: Wanneer je een plaatje opslaat als png/bmp/... is het geen vector meer. Dus is er dan kwaliteitsverlies, logisch, dat is met alle niet-vector plaatjes die je vergroot. Staan er geen andere opties onder Opslaan als...?
 
Hallo Jelly,


Bedankt voor je reactie. Ik wist al dat je dit aan je fonts kan toevoegen en het dan normaal gezien ook in je ontwerp software toegepast kan worden. Ik doe dit al met o.a. Adobe Illustrator. Helaas neemt AAA logo dat dus niet mee uit je windows opgeslagen Fonts.

Zeer vreemd dus....ik hoopte dat iemand er toch een omweg heen had gevonden om het alnog erin te krijgen?

Wat het opslaan als BMP enz betreft ook daar weet ik dat dit geen vector bestanden zijn en dus kwaliteitsverlies opleveren.
Ik las echter op de site van AAA logo maker dat deze software wel vector bestanden moet kunnen afleveren. In Adobe zijn dat dan de EPS,AI of PDF bestanden.
Maar die opslag mogelijkheid vind ik niet in AAA logo. Vroeg me ook hier af of kenners van AAA soms wisten hoe dit dan wel in een vector kan worden opgeslagen aangezien ik die optie alsnog niet vind?

Ik heb natuurlijk wel alles in en meer in huis met Adobe illustrator, maar vind AAA logo soms wel lekker handig en snel voor sommige dingen dan weer.

Nogmaals dank en mochten er sommigen wel raad weten.....graag!:thumb:
 
Oké, dat is wel raar met die fonts. Ik denk dat het programma het dan niet ondersteund. :confused:

Wat betreft de website van AAA: ik vind hem niet erg duidelijk. Het enige wat ik zie staan over vector tekenen is:
AAA Logo has it's own vector-based logo objects library with more than 2000 customizable logo elements.
Dit geeft nog niet direct aan dat je er ook vector afbeeldingen mee kunt tekenen, of staat het ergens anders nog duidelijker?
Heb je onder Opslaan (als...) niet meer opties dan png en bmp enzo?
 
Hallo,


Jep, het programma ondersteunt het blijkbaar niet....heel vreemd he?
Ik vind ook helemaal in de software map van AAA logo niet eens de submappen waar die fonts die ze er wel bij leveren in zitten........anders had ik ze daar toegevoegd maar ook dat lijkt niet te gaan dus.

Ik meen dat ik ergens anders behalve op de home page uitleg ook nog zag staan dat je ze als vector bestanden kon afmaken, maar eens je ze dus wil opslaan krijg je geen optie om ze als vector bestanden op te slaan.
Ook de objecten uit hun library zijn dan wel vector, maar eens je ze gebruikt in een geheel en je moet ze dan gaan opslaan als een niet vector bestand ben je al de pineut als je er mee naar de drukker gaat en sterk wil laten uitvergroten of zo.

Het is niet anders he, tenzij er nog een grafische wizz kid wat op weet :p

Toch heel erg bedankt voor je mee denken en zoeken hoor!
 
Graag gedaan. :)

Wellicht is het gooien met de "vectorterm" een verkoop praatje. Dan koop je het, en blijkt het nét iets anders te liggen...
 
Hoi Jelly,


Jep, daar lijkt het wel op he? Ach ja...het zij zo he.........nogmaals bedankt!

Groetjes,
Angel
 
Oplossing (?)

Om enigzins de kwaliteit te behouden op AAA logo maker, kan je het bestand: export printing > png24bit > pix > scale: 1000>transparant background. OK

Hierbij worden sommige vormen wel groter waardoor de samenstelling in je logo niet meer klopt, maar de kwaliteit blijft goed:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan