64 bit op 32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Wellicht een heel voor de hand liggende vraag maar ik stel hem toch:
Kun je een 64 bit systeem virtueel op een 32 bit systeem draaien?

Mijn gevoel zegt nee, want wat er niet is kun je niet doorgeven. Daarentegen is er toch al sprake van virtualisatie dus wie weet wat de software voor zijn rekening neemt.
 
Als je een processor hebt die 64 bit aankan zou ik niet weten waarom niet.
Want ondanks dat alles virtueel word gemaakt zoals hd of geheugen groote ect word er wel gekeken naar de echte processor.
Ik heb meerdere virtuele systemen staan en mijn processor is in het echt op mijn 64 bits vista overclocked van 2.8 naar 3.2 ghz en bij alle virtuele systemen zie ik bij config-systeem staan dat er een 3.2 ghz staat, ze nemen dus mijn processor gewoon 1 op 1 over.
 
Als je een processor hebt die 64 bit aankan zou ik niet weten waarom niet.
Zoals ik zei, dat is dus niet het geval, vandaar de vraag.

64 of 64 dat kan.
Echter krijg ik wel de optie of ik een 64 bits systeem (virtueel) wil installeren. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het kán.
 
VMware geeft al uitsluitsel:
vmware.png
 
Welke virtuele machine gebruik je??
Want ik draai normaal al op vista ultimate 64 bit en heb microsoft virtual pc .
Nu heb ik 2 nieuwe ultimate versie's met sp1 erin.
Omdat ik dus een 64 bit processor heb wilde ik dus ook de nieuwe 64 bit met sp1 in de virtuele machine draaien maar daar kan hij niet worden geinstalleerd 64 bits word niet ondersteund door deze pc zegt hij ,hij ziet ook maar 1 processor terwijl ik dual core heb.
De 32 bits versie doet het wel maar ik wil de 64 bits versie proberen voordat ik hem over mijn normale pc heen gooi.
 
Virtual PC ondersteunt geen multi core voor zover ik weet, 64BIT weet ik niet. Er is geen aparte optie voor opgenomen.
Ik gebruik VMware Workstation.

Je kunt een 30 dagen demo downloaden van hun website.
 
Ik geloof dat het met QEmu wel kan maar dan ga je meer emuleren dan virtualiseren en da's nogal traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan