Dringende vraag c.q. dilemma

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
77
Hoi iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig bij twee kwesties. De eerste kwestie is ik ben opzoek naar goede pc speakers om muziek mee af te spelen en waar eigen gemaakte composities op afgespeeld kunnen worden. Rustige muziek en up tempo nummers. (Met b.v. cubase, logitech of reason)
Welke boxen zou ik hiervoor het beste kunnen nemen? Ik weet dat die van Logitech, Altec Lansing, Trust en Klipsch er goed zijn. Alleen weet ik niet welk typen het beste zou kunnen passen bij wat ik wil gaan doen. Ik kan maximaal € 150,00 er voor besteden.

Mijn 2e vraag heeft met het type geluidskaart te maken. Wegens een wat beperkte budget kan ik kiezen tussen twee kaarten de Tascam us-122, de Creative audigy 2 soundblaster plantinum 6.1. Welke is de meest geschikte van de twee qua gebruiksmogelijkheden en gebruikersgemak en kwaliteit. Ik sta ook open voor eventuele andere suggesties.
 
Hoi,

Als ik jouw was zou ik bij mediamarkt naar speakers gaan luisteren er staan der meestal een vracht aangesloten geluid is over het algemeen persoonlijk iets dus moeilijk zo aan te bevelen.

Modag
 
Het was best teleurstellend wat ze hadden qua mogelijkheden. Ik kon ze jammer genoeg niet allemaal afluisteren.
Alleen die creative gigaworks t40 leek me wel wat. Maar ik heb begrepen dat deze meer geschikt zijn voor gamen. En als je muziek wil maken kun je beter een klipsch nemen.
Zijn er ook nog eventuele andere mogelijkheden? Ik heb zelf maximaal € 120,00 te besteden.
 
als je al een stereo instalatie hebt kan je gewoon een kabeltje naar de versterker leggen.
voor muziek is een goeie stereo instalatie (versterker met boxen dus) altijd beter dan pc-speakers.
 
Ik heb een stereotoren en boxen van techniqs, alleen zijn deze al bijna 10 jaar oud. Het is een dolby surround systeem. Tussen twee haakjes is Logitech X-230 eigenlijk een goede optie?
 
boxen van 10 jaar oud zegt niet zoveel.
zijn ze (vaak) overbelast geweest of hebben ze heel vaak op max gestaan. dat is de echte slijtage.
ik heb hier boxen uit de jaren 70 en er zit een prima geluid in, beter goede oude boxen dan nieuwe die matig zijn.

moet wel een line in op de versterker zitten

over die kaart durf ik niks te zeggen, ik heb hier muziek via de pc op de stereo (2.0)en dat gaat prima met de onboard kaart van het mobo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan