Losse Nederlandse audio toevoegen bij maken DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurenceSS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik heb net de film Mr. Magoriums Wonder Emporium gedownload. Deze is uiteraard in het engels, omdat ik dat nou eenmaal fijner vind, als het orgineel gesproken is. Zoals normaal gesproken heb ik er een ondertiteling bij, srt, die ik met ConvertXtoDVD kan toevoegen.

Nu wil het zo zijn dat ik wel vaker van die soort "Disney" films download, maar die wil mijn kleine zusje ook zien. Aangezien die nog lang geen engels kan en nog amper kan lezen wil ik die film dus ook in het Nederlands hebben.

Nu wil ik dus een losse Nederlandse audio toevoegen aan die engelse film met nederlandse ondertiteling. Waarschijnlijk zal ik eerst de engelse audio er ook los bij moeten zetten op een of andere manier? Dat ik die van de film los moet maken?

Kon dit nergens op het internet vinden, dus hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Zou heel fijn zijn als mijn zusje de films ook kon kijken,

Alvast bedankt,

Laurence
 
Is het errug als het geld moet kosten?

Meerdere audiosporen, ondertitelingen enzovoorts....gebeurt bij het authoren van je DVD.
Ik ken zelf maar één programma (maar wel een geweldige) die dat kan. Dat is de DVD architect van Sony. Er zijn er vast meer, maar met die kan je van alles doen. Supertool.!
 
wat houdt authoren van je DVD in?

en dat programma, haalt dat alles uit elkaar en kan je daarvan het dan ook op dvd zetten?

ook srt ondertitels zijn toe te voegen?
 
grofweg gezegd; authoring is het omzetten van video, geluid, menustructuren enzovoorts naar de DVD standaard. Bijvoorbeeld; een standaard MPEG is geen DVD standaard.

Met authoring kun je dus je menuus maken, meerdere film en geluidsporen en ondertitels invoegen...deze zijn dan weer te kiezen net als bij een 'echte' DVD-video.

Het is niet bepaald klik en play, maar dan krijg je ook wat je wilt.
 
woh dat klinkt dan extra goed, want wilde ook al een poosje echt mooie menu's maken, niet van die standaard dingen,

zal het morgen even gaan testen, thanks!
 
Dat kan demo's zijn als het goed is te downloaden op de site van sony media of software of zoiets..succes
 
Ik gebruik zelf altijd DVDlab-pro voor dit soort zaken.
 
Ik had volgens mij dat programma van sony gedownload, maar dat zag er echt super moeilijk uit, ben er nog niet helemaal mee begonnen, maar het ziet er naar uit dat ik daar inderdaad mee kan doen wat ik allemaal wil, mooie menu's maken en dus die twee losse audio's eronder zetten.

Weet iemand toevallig hoe ik dan een film erin zet en die "uit elkaar haal", want er moet op 1 of andere manier dus ook nog een nederlandse audioo onder, extra,. en heb echt geen flauw idee waar ik die vandaan zou moeten halen... :(

Thanks
 
Even ruim omschreven, je kunt de film die je hebt gewoon in DVDarchitect plaatsen en daarna nog eens de audiotrack "NL" eronder plaatsen. Eventje hier en daar tunen en voila...

Overigens zijn de handleidingen ook te downloaden by sony...en die zijn errug volledig..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan