Netwerk met XP pro en Vista Business

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankmobo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
49
Ik heb 3 computers met XP pro. Hierop werkt het netwerk probleemloos: ik kan vanaf overal in de shared documents en ik kan printen. Maar nu heb ik een Vista Business computer erbij. Hier werkt het netwerk niet goed. Ik heb de instellingen goed staan, en de werkgroep en netwerknaam enz. ook. Als ik vanaf de Vista computer en vanaf de XP heen en weer "ping" werkt het wel. Dan zie ik vanaf Vista XP shared documents en omgekeerd. Als ik dan de pc opnieuw opstart werkt het niet meer. Heeft er iemand een oplossing??

Frank
 
Oplossing is misschien veel gezegd, ik kan je wel deelgenoot maken van mijn ervaring(en):

heb een netwerk bestaande uit 2x desktop XP home, desktop 1x Vista Ultimate en laptop 1x XP prof.

Wanneerr het hele spul wordt ingeschakeld en in de verkenner het "netwerk" wordt opgevraagd, duurt het soms minuten alvorens de XP homes worden "gevonden". Ben wel een hele poos in Vista aan het puzzelen geweest om alle benodigde toestemming te verlenen voor sharing over en weer.

Soms worden de XP's niet gevonden en moet ik tot 2 a 3x toe in de verkenner op "netwerk" klikken alvorens ze allemaal worden gevonden.

Wacht jij lang (genoeg) en heb je al eens nogmaals op netwerk geklikt in de verkenner?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan