subs op verkeerde plek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkie25

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
48
hey
als ik met windows media player een film kijk en ik geef de subs dezelfde naam speelt vobsub ze automatisch af
maar als ik met winavi de film van avi naar mpeg1 converteer dan staan ineens de subs half door het beeld heen terwijl bij wmp de subs gewoon netjes in het zwarte stuk onder de film staan ?????????????
wie heeft een idee
 
Hoi,

je kunt binnen WinAvi de plaats; kleur en grootte van de subs instellen door op de knop advanced te drukken. Daarna in kolom links even kijken waaronder de subs zich laten instellen.

Grtz
 
heb versie 8 van winavi
kan nergens sub plaatsing instellen bij winavi
 
Het zit er echt......bericht hier vanavond nog over.

Grtz.
 
Als we het over WinAvi Video Converter 8.0 hebben (?) dan stel je de subs als volgt in:

1 Openen het programma.
2 Laadt de DivX.
3 Laadt de srt file door op het groene kruisje te klikken (.avi en . srt staan nu onder elkaar klaar om geconverteerd te worden)
4 Klik op de knop Advanced.
5 Klik op het + teken voor DSHOW decoder (1) (zie bijlage)
6 Klik op Steam Select (2)
7 Klik op de knop achter de regel met de srt file erin (3)
8 Nu kom je als het goed is in een optiescherm waarin je de subtitels kunt instellen.

Experimenteer hier eens mee voor de verschillende mogelijkheden!

Suc6.
 

Bijlagen

  • Advanced.jpg
    Advanced.jpg
    42 KB · Weergaven: 25
dankje man ben in ieder geval al weer stukje verder
nu heb ik beetje met die bottom gedaan maar nu reageert winavi telkens niej :S en er gebeurde ook niks subs nog steeds in midden van scherm :S
 
als ik iets verander gebeurt er niks met de subs staan nog steeds bijna vol op het scherm :S
 
weet iemand anders een ander programma om een avi omtezetten met subs op de goeie plaats naar mpg???
heb het erg snel nodig want moet nog veel omzetten
:shocked:
 
hier staat een hoop info
je kan kijken naar "een vcd maken met ondertitel"
maar je kan kijken bij "divx/xvid ondertitlen" en hier kiezen voor "ondertitel permanent in de videostream"
dan is de ondertitel een deel van de video en daarna kan je van de avi een mpg maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan