Audio via je PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
440
Hoi,

Ik heb een pc (hoera) maar geen audioinstallatie.

Nu woon ik in een appartement dat twee kamers heeft. Deze kamers liggen naast elkaar.

Nou had ik in gedachten. Als ik een aantal kleine boxen (6 ofzo??) op mijn computer die in de slaapkamer staat aansluit en waarvan ik er twee in de slaapkamer zet en vier in de huiskamer (alle hoeken) kan ik dan ook een mooi geluid krijgen? Kunnen er zowiezo zoveel boxen op de computer en wat bepaalt de geluidskwaliteit dan. De geluidskaart? Waarom? Denk je dat er verschil is met een echte audioinstallatie zoja waarom. Ik wil graag een zo'n vol mogelijk geluid Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Hoor het heel erg graag.

Groeten, Leonie
 
je kan bijvoorbeeld de Logitech z-5500 nemen en dan de 2 achterste speakers in de andere kamer hangen.
hier zie je de Logitech z-5500, dat is super geluid!
let niet op die prijs want bijvoorbeeld hier is hij veel goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt aan de audio line-out meerdere versterkers hangen. Je moet dan wel de inputs van deze versterker bij elkaar zien te knopen. Hier zijn eventueel proffessionele patchbay's te koop, Maar als je handig bent met de soldeerbout, is hier zelf wel een oplossing voor te bedenken.

Wat de geluidskwaliteit betreft, ben je afhankelijk van de kwaliteit van de boxen en in iets mindere mate van de gebruikte versterker in de laatste plaats komt de kwaliteit van de geluidskaart.
Omdat het hier niet om een professionele opstelling gaat, kan je hiervoor elke geluidskaart gebruiken.
 
je kan bijvoorbeeld de Logitech z-5500 nemen en dan de 2 achterste speakers in de andere kamer hangen.
hier zie je de Logitech z-5500, dat is super geluid!
let niet op die prijs want bijvoorbeeld hier is hij veel goedkoper.

en waar zet je de basbox neer??
 
Ik zou hier geen setjes PC speakers voor gebruiken, maar wat setjes HiFi speakers en versterkers.
Met deze boxen is een betere geluidsweergave te creeën dan welk PC setje ook.

nee daarom vroeg ik dat ook.

ik ben het er ook niet mee eens met zijn voorstel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan