Beginner: jpg plaatsen in photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

knightrider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
3
Wellicht is het een hele domme vraag:eek:, maar als beginner kom ik er helaas niet uit:

Ik ben voor een vereniging bezig een folder te maken. De tekst ed. is geen probleem, maar als ik een foto in wil voegen en ik verklein hem, is de resolutie heel laag en ziet de foto bij het inzoomen er verschrikkelijk blokkerig uit.

Hoe kan ik een foto invoegen, verkleinen en dat hij er bij het inzoomen in de pdf niet blokkerig uit komt te zien?
 
Misschien ku je de foto in een fotobewerkingsprogramma zo aanpassen dat de afmetingen kleiner worden, maar de resolutie hetzelfde blijft. In b.v. Photoshop kun je de afbeelding verkleinen van 30x20 cm bij 200 dpi naar 3x2 cm bij 200 dpi (iets overdreven, maar het kan wel) In Irfanview kan het ook (resize/resample)
 
Hoi erbicom, dat heb ik al geprobeerd, maar als ik hem in Photoshop plaats, en ik zoom in, krijg ik alsnog een slechte resolutie te zien:(
 
Hmm... dat is vreemd. Hoe groot is het plaatje nu dan? (afmetingen in pixels of cm+resolutie) Kun je het hier plaatsen?
 
Hmm.. ik weet niet HOE jij ge-resized hebt, maat ik heb hier 3 voorbeelden hoe ik het gedaan heb. Eerste plaatje is 10x7,5 cm x 200 dpi en de tweede is 5x3,7 cm x 300 dpi.
Het derde plaatje is 2x1,5 cm x 400 dpi, die is dus slechter
De eerste 2 zijn in ieder geval niet zo blokkerig als jouw voorbeelden. Dit is trouwens gedaan met irfanview.
Volgens mij kun je trouwen best een plaatje in een pps invoegen zonder dat het 2,5 x 1,75 cm zou moeten zijn hoor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan