ondertiteling bij een film???

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
149
Hallo,ik heb een vraag:Ik heb laatst een film gedownload,ja leuk en aardig maar het jammeren is dat deze film in het engels is.En ik snap geen bal van engels.Dus ben ik op zoek gegaan naar de ondertiteling van de film en ja ik heb hem gevonden en gedownload.Maar nu heb ik een probleem:Hoe zet ik de ondertiteling onder de film???:(En ik wil hem niet op mijn computer bekijken maar op mijn dvd speler.Ik weet namelijk al dat je bsplayer of zoiets nodig hebt om op je computer de ondertiteling te zien.Weet iemand hier raad mee???Leg het me aub goed uit want ik ben niet zo handig in computers:p

Alvast bedankt!!

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Niet aan beginnen, dat vergt een héleboel oefening en voordat je eerste film fatsoenlijk uit de DVD lade komt (zéker als het .srt bestand -de ondertitels dus- ook nog eens niet geheel synchroon lopen), dan ben je héél wat uurtjes klungelen en schelden verder.
Als je toch persé het kunstje onder de knie wil gaan krijgen dan begin maar één van de mogelijkheden te bestuderen en daarna uit te voeren : Klik
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

dat kan b.v. met het gratis Avi2Dvd.
Hier de voledige uitleg, wel in het Engels helaas maar de plaatjes zeggen genoeg.

Avi2Dvd is goed; makkelijk maar niet zo snel....
Er zijn snellere progjes als ConvertXToDVD en WinAvi Video Converter maar die zijn niet gratis.

Ned. uitleg

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Funzip, mijn ervaring is dat in ongeveer 80% van de gevallen een .srt niet gelijk loopt met de film -al is het maar 0,75 sec. maar zelfs dát is al hoogst irritant-. Lost Avi2Dvd dat automatisch op, of dient daarvoor eerst software van een 3e partij te worden gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Funzip, mijn ervaring is dat in ongeveer 80% van de gevallen een .srt niet gelijk..........

Ken dat probleem niet:)
Waarschijnlijk een kwestie van de juiste codecs.
Beveel dit progje vooral aan omdat het freeware is........er is echter meer op het grote www zoals je weet.....:cool:

Grtz.
 
Ik vermoed dat codecs in vele gevallen (bij mij in ieder geval) niet de oorzaak zijn, maar eerder de halve "hik" tijdens de start van een gedownloade film. Als de .srt gebaseerd is op de enige echte DVD dan krijg je al bij een kuchje tijdverschil. Da's vervolgens wel weer op te lossen, maar bij de tools die ik gebruik moet dat met software van derden.

Ik ga in ieder geval het door jou aanbevolen progje een keer gebruiken, want als het net zo makkelijk werkt als dat het op de website lijkt te gaan werken, dan verdient het zeer zeker aanbeveling. De .srt komt dan vooraf wel voor elkaar met iets als subsync.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan