Artiest, titel uit bestandsnaam halen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Berichten
382
Ik gebruik het programma tag&rename. Dit werkt op zich uitstekend maar loop nu tegen een probleem aan: Ik heb in een muziekmap waarin behoorlijk wat nummers staan de zelfde structuur van bestandsbenamingen. Zie onderstaand

2007_006[CD][PP] Mika - Grace Kelly.wav

Het bovenstaande betekent dat het nummer in het jaar 2007 is uitgekomen de tracknummer 006 is en de bron is van CD en PP is degene die het nummer heeft aangebracht. Mika is de artiest en de titel is Grace Kelly.

Nu wil ik echter vanuit de bovenstaande bestandsnaam de artiest, titel, jaartal en tracknummer getagd hebben in mijn player. Zodat wanneer ik het nummer afspeel ik de juiste gegevens te zien krijg.

Heeft iemand een suggestie voor een programma die dit kan?

In het programma tag&rename kun je wel waarden invoeren maar hij zit het eerste stuk als één geheel dus 2007_006[CD][PP] Mika en dan de rest zit hij wel goed weg maar dit is niet de bedoeling.
 
als je met je rechtermuis knop op het bestand klikt, dan eigenschappen (of properties) en dan het tweede tabblad (samenvatting) daar kun je titel, artiest, track name etc invullen, ik weet niet of WMP dat herkend, maar ik denk het wel

succes
 
als je met je rechtermuis knop op het bestand klikt, dan eigenschappen (of properties) en dan het tweede tabblad (samenvatting) daar kun je titel, artiest, track name etc invullen, ik weet niet of WMP dat herkend, maar ik denk het wel

succes

niet iedereen gebruikt wmp:p
 
Je kunt natuurlijk ook gaan voor Mediamonkey. Aangezien deze de ID3 tags leest en ze ook daadwerkelijk aanpast in het bestand op het moment dat jij het in de player (Mediamonkey dus) veranderd.

Het is een tip, bij mij werkt ie uitstekend... En die Gold versie, tja, die vind je wel :thumb:
Kan er niet te veel over zeggen i.v.m. regeltjes...

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan