Optische uitgang actief houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pino1990

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Berichten
93
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc samengesteld, en op het moederbord zat een digitale optische uitgang geintegreerd. Nu had ik nog een optische kabel liggen en heb deze op de receiver aangesloten. Supergoed geluid, maar wanneer ik geen geluiden afspeel zet de receiver de speakers (of misschien de computer de optische uitgang) "uit". Zodra de computer een geluid afspeelt zet hij de speakers weer aan.
Het enige probleem is dat hij hier best lang over doet, en dat als ik geen muziek afspeel dat bijvoorbeeld MSN-geluidjes niet te horen zijn.

Nu is mijn vraag: is er een programma dat de optische uitgang actief houdt zodat de speakers actief blijven (niet in te stellen op de receiver zelf) of bestaat er misschien een programma waarin je per programma de audio-uitgang kan bepalen?
Voorbeeld:
Windows Media Player > Optical (digitaal)
Windows Live Messenger > Line out (analoog)

Op mijn receiver kan ik namelijk wel een optische en analoge ingang op 1 kanaal tegelijk selecteren... Hoop dat het een beetje duidelijk is.


Groete Ronald
 
Heb je al bij de geluidskaart instellingen zelf gekeken? Ik gebruik zelf de coaxiale digitale uitgang van m'n geluidskaart, deze blijft gewoon actief. Zodra ik de reciever op de juiste source zet krijg ik geluids vanaf de pc.
 
Geluid heb ik ook wel, practig geluid, alleen hij houdt hem niet actief... en de coaxiale uitgang van mijn receiver is bezet door de dvd-speler. Het is best irritant omdat ik of soms geen geluiden hoor of halve geluiden, omdat hij eerst het spoor moet instellen (PCM 48, DTS enz.).
Oja, en in gebruik de standaard drivers van WIndows Vista voor mijn geluidskaart, want zodra ik de drivers van Asus met het ondersteuningsprogramma ga gebruiken doen mijn digitale uitgangen helemaal niks meer xD. Dus instellingen heb ik niet zoveel...
 
Dan ben ik bang dat het niet gaat werken zoals jij wil.:( Je zal toch de volledige drivers voor je kaart nodig hebben. Niet de standaard Vista driver.
 
Bestaat er dan niet een doodsimpele manager waarin je applicaties aan audio-uitgangen kan koppelen? Want Video1 op mijn receiver heeft bijvoorbeeld een optische en analoge ingang, en die kan ik automatisch laten selecteren, dus dat zu geen probleem zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan