Powerpoint en Impress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Bij de installatie van OpenOffice heb ik gekozen voor het openen van .pps-bestanden met Impress (?). Nu zou ik die keuze willen veranderen en de .pps-bestanden willen openen met Powerpoint. Hoe kan ik die keuze wijzigen zonder OpenOffice eerst te verwijderen en dan opnieuw te installeren en de keuze voor Impress niet aan te vinken?
 
Rechtsklik op een .pps bestand, kies openen met, zoek daar het programma waarmee je het bestand wilt openen en zet een vinkje in het vakje bij: Deze bestanden altijd met dit programma openen.

Zo zou het moeten lukken.
 
Het lukt niet! Het gaat meestal over het openen van een bestand meegestuurd met een e-mail. Als ik nu rechts klik op dat bestand komt bovenaan alleen "openen" tevoorschijn (samen met nog ontkoppelen, verwijderen, enz.) Op "openen" klikken geeft een menu-tje waarbij gemeld wordt dat het programma standaard geopend wordt met OpenOffice 2.3. Als ik dan via "ander" zoek naar Powerpoint dan kan ik dit programma nergens vinden alhoewel het op mijn PC geïnstalleerd staat.
 
Hoi Toedeloe,

Probeer wat Lita112 beschreef eens op een lokaal pps-bestand. Waarschijnlijk geldt deze instelling dan ook voor bijlagen in jouw e-mailapplicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan