Heb ik geen firewire ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwkomertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
2
Hoi iedereen,

Na lang twijfelen heb ik besloten een videocamera van Sony te kopen.
Heb een beetje research gedaan op het internet omdat ik een complete leek ben.
Ik heb gekozen voor een camera met mini-DV, maar zou wel graag de filmpjes op een dvd kunnen branden met mijn laptop.

Nu vind ik nergens een firewire-aansluiting (Packard Bell) ? Kan dit ? Laptop is nochtans net nieuw ... Ik lees overal dat via USB de kwaliteit van de beelden te wensen overlaat (hebben mij dit in de winkel bevestigd)
Nu zou ik het tekort aan Firewire-aansluiting kunnen oplossen met een kaartje ?? Maar ook daar zie ik niet in waar het in zou moeten.
Ik heb links een cd-rom drive en rechts enkele usb-aansluitingen.

Zijn er nog andere opties of zal ik het toch via USB moeten doen ? :confused:

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt ..

Nieuwkomertje
 
Bestanden overzetten met USB of Firewire maakt geen enkel verschil, immers er worden digitale bestanden overgezet.
Voor wat betreft het (PCMCIA) kaartje zit er aan de zijkant van je laptop een opening (slot) om dit kaartje in te steken?
 
Laatst bewerkt:
het maakt helemaal niks uit want misschien gaat het over zetten via usb langzamer dan firewire maar het blijft 1 geheel bestand die word overgezet. zoals Bern@rd al zei
 
Nou, het maakt wel degelijk uit:

USB en FireWire gaan beide realtime, maar omdat USB de bandbreedte niet aankan wordt het beeld dus echt minder. Je bent dus verplicht firewire te gebruiken wanneer je goede kwaliteit wil.

USB levert bij overdracht een max. resolutie op van: 640*480
FireWire doet een max. resolutie van : 720*576
 
Laatst bewerkt:
USB is alleen interressant bij DVD en HDD camera's.

Insteekkaartje kopen. Waarschijnlijk kan je Packard Bell wel een PCMCIA of Express kaartje slikken.
 
Hoi iedereen,

Alvast bedankt voor het reageren.

Mijn laptop blijkt ook niet te beschikken over een opening omzo'n kaartje in te steken (had ik dit allemaal geweten, ik had een andere gekocht !)
Er zal dus niks anders opzitten dan het via USB te doen ... :( Ze hebben mij vandaag in de winkel nogmaals gezegd dat dit echt geen goed idee is en dat er veek kwaliteitsverlies zit op de beelden.
Voorlopig heb ik echter geen andere oplossing.

Zou ik op termijn nog zo'n firewire kunnen laten inbouwen ??

Bedankt !

Nieuwkomertje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan