video naar DVD speelt niet af op dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaatje71

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
17
Heb een aantal VHS videobanden, met daarop filmpjes van vakanties etc, die overgezet
zijn van tapes van een draagbare camera. Om deze filmpjes beter te bewaren,heb ik een apparaat gekocht waarmee ik deze filmpjes van de band op de pc kan zetten, en vervolgens op dvd kan branden. Het geluid en beeld op de dvd speelt goed af op de pc,
maar op geen enkele dvd speler. DVD is afgesloten na branden dus daar ligt t niet aan.
Heeft iemand enig idee ??
 
Wat voor bestanden heb je precies gebrand, geef eens een bestandsnaam
 
Geen idee, zijn VHS videotapes, die normaal in de videorecorder gaan, die dmv "een
apparaat" zijn omgezet naar de pc. Mijn vader heeft dat allemaal voor me geregeld.Ik
ga navragen of ie weet wat voor bestanden het zijn en wat voor apparaat het precies is,
misschien dat je er dan iets mee kunt.
 
Het kan ook liggen aan wat voor DVD je gebruikt om te branden.
Bepaalde merken kun je niet afspelen in een DVD-speler.
Daarnaast staat ook nog dat hoe goedkoper de DVD-speler hoe sneller hij gebrandde DVD's pakt. Dus als je een hele dure hebt dan pakt hij waarschijnlijk de gebrandde DVD's niet.
Probeer ze eens af te spelen in een DVD-recorder. Deze spelen meestal wat meer af dan een DVD-speler(raar maar waar).
Ff nog een vraag welke dvd's gebruikt je om te branden??
 
DVD+R recordable van Verbatim 4.7 Gb 120 min 16x certified. Wat dat dan ook allemaal mogen betekenen, ben echt een leek op dat gebied. Heb Sony DVD speler, met weinig tierelantijntjes erop, maar die doet t voor de rest prima, en kan allelei bestanden afspelen.
(De CD's die is zelf gebrand heb met MP3 bestanden van Limewire zijn geen probleem.)
De DVD speler van mijn vader (ander merk)speelt de overgezette DVD's ook niet af.
Helaas heb ik geen beschikking over een DVD recorder.
 
Kan niet veel informatie vinden over de bestanden. Als ik de DVD in het DVD station van
de pc doe en deze aanclick, krijg ik het schermpje van windows mediaplayer, waarmee
ik de dvd feilloos kan afspelen. Er staat nergens geen info, over het type bestand.
Heb nog bij eigenschappen gekeken, daar staat bij bestandsysteem: UDF, Kan dat een
bestandsnaam zijn ? Krijg zelf t idee dat t misschien een jpeg bestand is, of kan dat alleen
voor foto's ?

Heb van een kennis de tip gekregen, om een dvd-x apparaat aan te schaffen, deze zouden de dvd's wel af kunnen spelen.
Iemand enig idee , wat dit voor n apparaat dit is, en of de mogelijkheid bestaat of t hier wel mee lukt ?(voordat ik dat ook maar weer aanschaf)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan