Problemen met video importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

toto999

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
17
hey,

Ik heb met mijn digitale camera een filmpje gamaakt en wil dit nu op pc zetten.
Via studio 10 was het mij al een aantal keren gelukt (bij andere), maar nu is er iets mis met de klank. Er zit zeer veel ruis op en klink soms alsof je in een grot zit (soort echo). Beeld komt ook niet gelijk met klank.

Daarna heb ik het geprobeerd met movie maker en daar krijg ik goede klank, maar geen beeld.

iemand een idee?

mvg

toto
 
als niets meer werkt

als niets werkt.
je geluid van de film van movie maker opslaan
en je beeld van studio 10 opslaan.
en dan bij movie maker oid ze proberen op tijd te krijgen.
 
Een miniDV camera of DVD/HDD? Of misschien zelfs een analoge?

In welk videoformaat "capture" je de video van de camera? .avi, mpeg, wmv.....?

Movie Maker zal niet echt helpen om geluid synchroon te krijgen. Daarvoor is MM te simpel .

Afhankelijk van de eerste twee vragen, is er wellicht een oplossing. (heb je toevallig Nero en ook de bijbehorende wave editor geinstalleerd?
 
Een miniDV camera of DVD/HDD? Of misschien zelfs een analoge?

In welk videoformaat "capture" je de video van de camera? .avi, mpeg, wmv.....?

Movie Maker zal niet echt helpen om geluid synchroon te krijgen. Daarvoor is MM te simpel .

Afhankelijk van de eerste twee vragen, is er wellicht een oplossing. (heb je toevallig Nero en ook de bijbehorende wave editor geinstalleerd?
Heb een miniDV camera en ik heb de film 1 keer opgeslagen in .mpg en 1 keer in .avi
Van Nero en Wave editor heb ik gisteren een trial versie gedownload

bleek dat ik bij MM ook geen klank had
 
Als je een capture maakt is je beste optie om dit in .avi te doen. Niet in .mpg of .wmv

een standaard .avi capture heeft in principe het minste kwaliteitsverlies. (1:5) een uur MiniDV avi is dan ca 13 Gigabyte.

Mooie tool is WinDV 1,2,3. Vooralsnog de simpelste en meest betrouwbare capturetool die ik ken. Je vind het op http://windv.mourek.cz/ en een nederlandse uitleg op site in wording; preview.groenewegdigitaal.nl

even een kleine vraag...je captured toch wel middels firewire en niet door middel van USB?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan