Muziekbib aanpassen in Mediaplayer easy, maar nu de originele bestanden nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inspiron4799

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Berichten
1
Hoi
Ik zit eigenlijk al heel lang met dit probleem en heb het daardoor maar steeds voor mij uit geschoven, maar nu moet het echt.

Ik heb een grote muziekbibliotheek in MS Media Player 10.

Nu pas ik daar regelmatig namen, tracks en andere gegevens van aan. Het probleem is alleen dat hij het niet in het originele MP3 bestandje wil aanpassen.

Ik had dus vele uren aanpassingen verricht op de bib van mp3 bestanden op een servertje, kreeg een HDD failure, heb met een nieuwe schijf gezocht naar media, vond ook alles, maar..... ik kan dus weer opnieuw beginnen met het aanpassen en sorteren, want dat heeft hij dus alleen in de bib gedaan en niet in het origineel.
Balen zeg.

Nu heb ik de optie: Extra/Media gegevens nu verwerken geprobeerd, maar nog steeds verandert er niets aan de originele bestanden.

Iemand die me met die uiterst vervelende probleem kan en wil helpen?

Dank!!

John
 
je moet een onderscheid maken tussen de bestandsnaam en de tag info.
als je in windows verkenner "The Chemical Brothers - 11 - Dream On.mp3" ziet staan, is dat de bestandsnaam. zie gifje hieronder
3.gif
daar achter staat de tag info, maar je kan zelf aanpassen in verkenner wat je te zien krijgt aan kolommen. (maar daar ging het niet om)

klik bij 1 van de liedjes die je wel aangepast hebt eens met re muis klik en open dan de eigenschappen.
tabblad details >> hier staat een deel van de tag info

het is veel makkelijker om de tag's bij te werken met een echte tag-tool ipv een speler
http://www.mp3tag.de/en/
deze is ook in het nederlands.

ik werk zelf met Tag&Rename , werkt ook erg fijn maar is niet gratis
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan