1 map delen i.p.v. hele computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comp

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een laptop en een desktop, deze draaien elk Vista. Nu ben ik begonnen met bestandsdelen (in hetzelfde thuis-netwerk), dat lukt wel maar op die desktop kun je daarna alles op die laptop bekijken en beluisteren. Hoe kan dit. Er moet wel eerst een wachtwoord ingevoerd worden op die desktop.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik 1 map delen zodat echt alleen deze zichtbaar is en dat er niet verder in de laptop gekeken kan worden? :)

Alvast bedankt,
 
Door op de laptop alleen die ene map te laten delen in plaats van C: / Deze computer.
 
Waar kun je zien welke mappen jij zelf gedeeld hebt dan? Ik zag bij dat de map "gebruikers" gedeeld was dit heb ik nu verandert. Zou dat het kunnen zijn dat er verder op de laptop gekeken kon worden? Dit zal ik wel is testen, (hoop dat ik er vandaag nog op kan dan :() en anders wordt het morgen.

Alvast bedankt,
 
Redelijk simpel, open netwerk en kijk bij gedeelde mappen of doe het handmatig en kijk bijvoorbeeld bij een rechtse klik op C: van de laptop wat daar staat bij "delen". Daar zal vermoedelijk iets staan van : gedeelde map, sharenaam : ??
 
als ^dat^ een beetje ingewikkeld is kun je ook in je adres balk "\\127.0.0.1" (zonder " ")typen (dit werk niet met firefox)
dit wijst altijd naar jezelf(de pc waar je het in typt).
je ziet dan wat je allemaal gedeeld heb staan(het kan zijn dat je "geplande taken" en/of printers ziet staan).

als je maar één map wil delen: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/bestanden_delen/1
kijk onder de titel "Eenvoudig bestanden delen"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan