Geen beeld webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Ik heb vandaag een webcam geinstalleerd. Ik krijg echter geen beeld.
Wel de melding: You have no video capture hardware.

Wat betekent dit en wat moet ik doen om toch beeld te krijgen?

Hoor graag.
Groeten Peter.
 
wel eerst de software en drivers geinstalleerd en als erom gevraagd word de webcam aangesloten??
 
Als ik de setup.exe van het programma start (ik heb de map met drivers naar de harde schijf gekopieerd), wordt deze niet helemaal afgemaakt.
Kijk ik in Taakbeheer, dan zie ik AfterCopy.exe staan die daarvan waarschijnlijk de boosdoener is. Dit proces zorgt voor 100% CPU gebruik. Als ik het proces stop verschijnt vervolgens een installatieschermpje van de webcam wat vertelt dat het installeren van de drivers is geslaagd.
Mooi niet dus!!

Wat is hier aan de hand en wat betekent AfterCopy.exe?
 
download ff nieuwe drivers, en probeer die is te installeren!

Weet niet of je een merk webcam hebt of een el cheapo kruidvat ding... in het laatste geval zal het vinden van drivers een probleem kunnen worden...
 
De nieuwste drivers staan al op de harde schijf!
Het merk is Sweex.
 
De nieuwste drivers staan al op de harde schijf!
Het merk is Sweex.

Blijkbaar zijn je drivers niet goed geïnstalleerd! Je kan het proberen te controleren door bij de hardware profielen te kijken of het apparaat herkend word en goed functioneerd. Ander zou ik gewoon die drivers er afhalen, en op internet verse drivers halen. En die cdrom die je erbij hebt ff vergeten...

Maar heb je winXP of vista? XP herkent een hoop zelf al zonder dat je troep installeerd, ik probeer altijd eerst of het werkt voordat ik software ga installeren. In veel gevallen is het installeren van software gewoon overbodig! En zorgt het alleen maar voor conflicten en problemen ipv dat het voor het goed functioneren zorgd.
 
Ik bedoel daarmee dat de map met drivers die op de CD staan, ik naar de harde schijf heb gekopieerd.
De drivers op de CD zijn de meest recente drivers voor deze webcam.

Inmiddels weet ik AfterCopy.exe zoiets betekent als "de drivers van deze fabrikant zijn niet gecertificeerd door Microsoft". Daardoor gaat het blijkbaar mis!!

What to do now???????
 
Vanwaar de zekerheid dat wat op die cd staat ook de meest recente drivers zijn??

Nogmaals, zoek op internet naar de meest recente drivers ipv die op cd.

En heb je windows XP of Vista? In het geval je vista hebt... vista drivers proberen te vinden.

Maar wat geeft windows aan als je niks installeerd, maar gewoon je webcam aansluit... neem aan dat hij hem vindt, en daarna?
 
De drivers die Sweex op haar site aanbiedt voor mijn besturingssysteem (W2000) staan ook op de CD. Daaruit trekt ik de conclusie dat op de CD de meest recente drivers staan. Te meer daar Sweex ook drivers voor Vista aanbiedt van deze webcam.

Als ik de webcam in een USB poort steek wordt deze inderdaad herkend. Alleen wordt de installatie niet volledig afgewerkt. Ook hier gooit het proces AfterCopy.exe roet in het eten.
 
Laatst bewerkt:
Je werkt nog met windows 2000 begrijp ik.... zou het kunnen zijn dat die drivers daar gewoon niet geschikt voor zijn? :confused:
 
De drivers zijn geschikt voor W2000.
Staat op de doos en de site van Sweex!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan