netwerkdetectie inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Berichten
82
Hallo,
ik heb twee computers een met vista en een met xp. Die zijn aangesloten met elkaar via een thuis netwerk. dat werkte allemaal prima. tot dat ik vandaag weer even een bestand wou bekijken van de andere computer via het netwerk. ik zat op de computer met vista en ik ging naar netwerk. de andere computer zag ik ineens niet meer staan en er stond boven in een melding met de tekst: "netwerkdetectie en delen van bestanden zijn uitgeschakeld. netwerkcomputers en apparaten zijn niet detecteerbaar. klik hier om dit te wijzigen." ik klik daarop, nieuw venstertje - klik op netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen. Klik op doorgaan. en hetzelfde venstertje van netwerkdetectie en .... verschijnt weer. probeer het nog een paar keer, maar het venstertje verschijnt steeds weer. Ik ga naar netwerkcentrum. Daar staat ineens alles uitgeschakeld bij "delen en verkennen". behalve media delen; die staat ingeschakeld. ik klik op inschakelen, toepassen, doorgaan. en het blijft nog steeds op uitgeschakeld. weer een paar keer geprobeerd computers uitgeschakeld etc. maar niks werkt. weet iemand wat er aan de hand is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan