Lengte liedjes klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
165
Hallo,
ik zit met volgend probleem:
van liedjes (en dat worden er de laatste tijd steeds meer) klopt de lengte niet meer, ofwel is de aangegeven lengte in Media Player te kort en dan speelt het liedje nog een eindje door terwijl de balk al op het einde staat, ofwel is de aangegeven lengte te lang en kan ik nog minuten lang stilte horen.
Bestaan er programma's om dit weer correct te maken? Die elke song bekijken ofzo...
(ps: de meeste van mijn liedjes die zo'n probleem hebben zijn liedje die ik geünzipt hebt, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft)
dank!
 
staat het wel goed bij de eigenschappen van de nummers
heb je ze echt uit de zip gehaald, of heb je de zip geopend en van daar uit afgespeeld.
-- hint , je moet ze echt uitpakken.

als je ze met een andere player speelt, gaat het dan wel goed??
ik zit nl eerder te denken aan een fout in wmp
 
ze zijn wel degelijk uitgepakt...
bij de eigenschappen staat de lengte fout, dus in wmp ook
maar als ik ze open met een andere programma, bv. bs player (daar kun je dus ook liedjes mee afspelen) dan klopt de lengte wel, ook met ITunes, VLC, ...
help!...
 
dan lijkt het me geen fout van wmp (denk ik?????)

de lengte van een nummer is ook geen id3 tag info , dus dat sluiten we ook uit.
kan je eens een paar nummers meenemen (op een usb-stick) naar een andere pc?? wat gebeurt er op de andere pc.
als het daar wel goed is dan is er met je mp3's niks aan de hand en anders ...


hoe staat het trouwens met je virus beveiliging??
 
de lengte van een nummer is ook geen id3 tag info , dus dat sluiten we ook uit.
ik dacht dat het juist wel id3tag info was... staat toch onderandere onder eigenschappen van een nummer?? en bij eigenschappen staat ook de misse lengte aangegeven dus... heel raar
ik schets dus nog even situatie: in media player (voorlopig enkel dit, maar ik wil dit blijven gebruiken) krijgt het lied de foute lengte die ook bij eigenschappen terug te vinden is
in andere programma's krijgt het lied de juiste lengte, verschillend van deze terug te vinden bij eigenschappen, maar wel correct dus!

maar het zou toch onzin zijn om in alle liedjes manueel alles te veranderen bij eigenschappen?? daarom vroeg ik mij af of daar geen programmaatjes voor zijn die lengte checken en dan automatisch aanpassen...:eek: mss verwacht ik te veel...

of situeert het probleem zich toch ergens anders?

virusbeveiliging is naar mijn gedacht alvast oké: AVG gebruik ik en in media player staat de functie 'aanvullende gegevens van internet downloaden' uit
 
ik bedoelde eigenlijk dat je die tijden niet kan veranderen (althans ik zou niet weten hoe)
of het nou wel of niet bij de tag hoort maakt dan niet echt uit.

van dat virus vroeg ik omdat er virussen zijn die je bestanden veranderen/wissen.
je zou voor de zekerheid eens een online scan kunnen doen.

hier heb je een heel lijstje http://www.jacoro.nl/virusscanners/virusscanners.html
ik zou eerst die van eset doen (nod32) en dan die van kaspersky
sommige werken niet zonder cookies
 
van dat virus vroeg ik omdat er virussen zijn die je bestanden veranderen/wissen.

bestanden worden niet gewist, en ook nooit veranderd... na meestal toch het uitpakken uit winrar dan is er meteen dat probleem... liedjes die ik afzonderlijk download via standaardprogramma's zoals limewire hebben dit zelden/nooit
dus misschien ligt het eerder aan winrar? of aan mijn media player? of aan mijn computer?:eek:

misschien ondertussen ook nog even de aandacht vestigen op mijn ander media player probleem waar ik een hekel aan heb en nog steeds niet is opgelost:

HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=331868

dank om eens te kijken
 
heb hier ondertussen zelf oplossing voor gevonden... ik converteer de liedjes nog een keer, weliswaar van mp3 naar mp3... wat nutteloos klinkt, maar dan kloppen de lengtes wel.
raar verhaal dus...
toch bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan