DVD bestanden repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Heel vervelend probleem…. ik heb een video-opname gemaakt met een digitale video-camera. Opname op 8cm DVD’tje.
Er zitten echter fouten in de bestanden. Met media-player is het al niet te bekijken, die stopt er na een paar minuten al mee met beeld, en later ook met het geluid. Met Nero Showtime is het bijvoorbeeld wel te bekijken. Dan gaat redelijk goed, er rommelt wat in het beeld, precies op het moment dat media player de moed opgeeft, maar het hele bestand speelt verder goed af.

Het is de bedoeling dat de gehele opname op een DVD’tje wordt gezet om af te spelen in een stand-alone DVD-speler, maar dat lukt dus niet. Tijdens het branden verslikt nero zich in de bestanden.

Heb geprobeerd om de fouten te herstellen door de bestanden te hercoderen met Nero Recode, maar die komt na een tijdje ook op de proppen met een fout, waarna het hele proces wordt afgebroken.

Hoe kan ik die beschadigde bestanden repareren? Klaarblijkelijk is alle informatie er wel, aangezien ik met Nero Showtime het gehele filmpje kan afspelen. HELP!
 
Er bestaat speciale disc-recover software voor je probleem. Die kan de schijf waarschijnlijk lezen, en bij de errors lege ruimte wegschrijven. De video zal beschadigd blijven, dus je zult er wat uit moeten knippen. Recoveren kan alleen erg lang duren (van uren tot dagen). Je zou evt. een kleiner stuk kunnen knippen, en alleen dat recoveren. Een ander idee is afspelen met Showtime, en dan de monitor filmen, maar dat is niet echt mooi.

http://www.jufsoft.com/badcopy/cd_recovery.asp
 
Laatst bewerkt:
ik zal eens kijken hoever ik ga komen met dat sortwarepakketje.

Monitor filmen? Dat wordt niks natuurlijk he... kan ik niet gewoon een CAP maken van Showtime? Gewoon streamen tijdens het afspelen dus?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan