Window Movie Maker werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AK74

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
47
Hallo, daar,

Het bewerken van filmfragmenten (die zich in de IMxLibrary bevinden) met Windows Movie Maker lukt mij niet, want het programma geeft aan: "Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten." Ik weet niet wat dit betekent, maar ik kan er niets mee. Als ik probeer om de fragmenten direct van mijn camera naar Windows Movie Maker te importeren, dan geeft hij aan: "Er is geen videovastlegapparaat gevonden. Controleer of een apparaat is ingeschakeld en goed aangesloten en probeer opnieuw." Ook dit vind ik heel raar, want de USB-kabel heb ik in beide USB-poorten geprobeerd en goed aangesloten en toch blijft die melding komen, zodat ik ook niet met dit programma kan werken.

Wie heeft er raad?
 
Voor USB apparaten dient een juiste driver te zijn geinstalleerd. (software van de camera al gebruikt?) En dan gebruik je niet vastleggen vanaf camera maar video importeren.

Is het een HDD of DVD camera? Dan zijn het waarschijnlijk MPEG2 bestanden.
Om licentietechnische redenen, zijn er nogal wat beperkingen t.a.v. MPEG2 codecs.
Zo kan het zijn dat ze wel toonbaar zijn in MediaPlayer (bekijken) en niet in Movie Maker (bewerken). Bekijken en bewerken zijn dan licentietechnisch van elkaar gescheiden...

Movie Maker heeft dan geen volledige compatibiliteit. Dit zou op te lossen kunnen zijn door het installeren van de juiste codec....die wellicht bij de software van de camera is meegeleverd.

Andere oorzaak kan de filterinstelling zijn. Zie daarvoor extra, opties tabblad compatibiliteit. Dit wordt een trial by error werkje...je ziet allerlei aangevinkte zgn videofilters. Door om en om aan en uit te zetten (in verschillende volgordes, kun je wellicht het euvel verhelpen)

Kun je in mediaplayer het bestand wel zien, dan kun je kijken welke codec voor het afspelen wordt gebruikt. Misschien geeft het je een hint naar de lijst in compatibiliteit van MM.

By the way...sony hdd camera? En XP of Vista..??
 
Het is gelukt! Door het uitschakelen van enige filters (vooral cyberlinks) werkt Movie Maker nu wel en kan ik eindelijk mijn film bewerken.
 
Ik heb een HDD camera van Panasonic, en ik heb XP. De software die erbij zit stelt niet zo veel voor. Er staat alleen maar een handleiding op van hoe ik films kan bewerken en opslaan, maar wat je moet doen als iets niet lukt, geeft het niet aan; laat staan dat ik de codec kan vinden. Hoe vind ik de codec in mediaplayer?
Wellicht heb je mijn volgende probleem al gezien: de clips heb ik met MM wel kunnen bewerken, maar ook daar lukt het opslaan van het filmbestand niet. Maar ik houd vol en geef nog niet op. Waar vind ik die "lijst in compatibiliteit" in MM?

Weet iemand misschien wat CPU-gebruik is?
 
codecs vind je niet in mediaplayer die zul je moeten installeren. Waarschijnlijk heb je zowiezo de juiste codec bij de software van panasonic, anders kun je altijd nog een codecpack van internet installeren. wellicht dat het dan werkt. Zie dit
Site is nog niet af, hobbyprojectje... ;) maar evengoed dan hoef ik de links niet over te tikken.

Het opslaan van film, wordt ook behandeld, doe je bij "publiceren". Dus niet bij bestand opslaan.
 
Laatst bewerkt:
W.b. het film opslaan doe je bij publiceren. Dat kan bij mijn versie van WMM (5.1) niet, want dat staat er niet bij.
 
Ah XP gebruiker...daar heet het inderdaad iets anders...

Kijk es bij "film afwerken" puntje 3 in de lijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan