Gedeelde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinbeback

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Berichten
61
ik wil graag een gedeelde map maken met mijn vader op onze computers zodat ik daar dingen in kan zetten en hij ze er uit kan kopieeren kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dat werkt alvast bedankt


erwin:thumb:
 
Moeten we wel eerst weten welk besturingssysteem jij gebruikt ;)
 
Windows Xp service pack 2 een router van kpn planet als dat er iets mee te maken heeft
 
dat laatste niet, dat eerste wel ;)

Je zult eerst moeten zorgen dat beide computers in hetzelfde thuisnetwerk zitten. Probeer eens te kijken bij "Mijn netwerklocaties". Wacht even tot hij geladen is en kijk of je de andere pc ziet. Zo ja sla de volgende stap over. (moment)
 
Laatst bewerkt:
Klik trouwens even op "zoeken naar computers in werkgroepen". Als je dan de pc nog niet ziet, moet je het volgende op beide computers doen:

Klik op "Een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen"
Er van uitgaande dat alles correct is aangesloten, klik 2x op volgende.
Klik de tweede button aan, "Deze computer maakt verbinding met het internet via..."
Volgende
Kies een computernaam en een beschrijving van je pc
Volgende
Voer hier een netwerknaam in. Het maakt niet uit wat, als deze maar bij beide pc's hetzelfde zijn!!
Volgende
Als je een printer wilt delen geef je dat aan
Volgende
Volgende
Nu gaat de pc het netwerk aanmaken. Als dat klaar is druk je op Doorgaan met de wizard. Ik hoef de wizard niet op een andere pc uit te voeren.
Dit doe je dus voor beide pc's.
Daarna even opnieuw opstarten, en deel even een map (ik neem aan dat je dat weet)

Als het goed is kun je nu in Mijn NetwerkLocaties de andere gedeelde mappen zien, en als je op "zoeken naar computers in werkgroepen" drukt, moet je de andere pc kunnen zien ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan