Mijn internet gebruiken op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordas

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
26
beste aardige meneer of mevrouw die kan helpen,

ik heb een vraag die denk ik eenvoudig op te lossen is, maar ik ben er nog niet achter hoe. Ik heb een vaste computer met kabelinternet en sinds kort heb ik ook een laptop voor op mijn werk. Nu probeer ik de kabel van het internet in de laptop te steken en hoewel dat in principe nog wel lukt, krijg ik geen verbinding.

Vrij logisch natuurlijk want de modem kent de laptop niet. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om zonder het kopen van een router dezelfde internetkabel te gebruiken om op andere computers aan te sluiten en te internetten. Het hoeft dus níet tegelijkertijd! Is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dit?

groet

Jordas
 
Het ligt aan je provider of dit wel / niet kan. Er zijn providers die toegang verlenen op basis van het mac-adres van je netwerkkaart. Wanneer je dan een andere pc aansluit zou je iedere keer contact op moeten nemen met je provider om een ander mac-adres te registreren. Niet echt werkbaar dus....

Om dit te voorkomen is een router toch echt het handigste, aangezien een router zijn eigen mac-adres gebruikt.

Let er overigens wel op dat de verbindingsopties van je internet juist zijn ingesteld (Extra - Inetrnetopties - Verbindingen -> "Nooit een verbinding kiezen").
 
Misschien is het handig om aan te geven wie je provider is.... in feite zou hetgeen je wilt altijd moeten kunnen, mits de instellingen op je laptop goed zijn.
 
Upc

bedankt voor de reacties,

de provider is UPC. Het gaat om kabelinternet

gr.


Jordas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan