Windows Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

chippie5

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
8
Hoi,

Ik heb een filmpje gemaakt met foto's en nu heb ik alles klaar en wil ik er muziek bij zetten, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Hij ziet de nummers niet zelfs als ik ze mijn computer heb opgeslagen .
Heeft iemand nog suggesties???

Groetjes Chippie
 
ja, je moet ze wel als MP3 files op je hardeschijf hebben staan, en anders converteren.
je moet ze ook goed in WMM importeren, dat al gedaan??
 
als je kunt, zet ze dan eerst om in .wav...

.wav is zonder compressie, kost wellicht wat schijfruimte maar nog nauwelijks rekenkracht bij het monteren en renderen in video
 
zijn het wel mp3's?


Nee is gewoon een normaal gebrand cdtje
Ik krijg nu allemaal antwoorden maar ik begrijp er helemaal niets van.
Ik wil het graag allemaal proberen, maar kunnen jullie dan ook een beetje uitleg geven aub

Alvast bedankt jongens!

Gr
 
Laatst bewerkt:
aha...dat normale cedeetje moet eerst "geript" worden. Dat kan al met mediaplayer...tabblad cd rippen, nummer(s) selecteren en rippen....

Om helemaal zeker te zijn van een goede rip, kun je eerst in "extra" - "opties" tabblad "muziek rippen" je settings goed zetten; locatie waar de muziek te bewaren en in welk formaat en kwaliteit.... speel zeker, kies .wav.
 
windows movie maker maakt aleen een link vanaf de file van je pc naar het bewerk bestand, als je muziek toevoegt, en je zet de file op je hardeschijf ergens anders heen werkt die file ook niet meer in windows movie maker..
 
movie maker is een lossless editting tool.
dwz het laat de bronnen ongemoeid.

bronnen kunnen zijn video, geluid, foto's (mits compatible)

een movie maker bestand (mswmm) is een bestand waarin wordt bijgehouden welke bewerkingen moeten worden toegepast en welke bestanden moeten worden gebruikt. kortom een activiteitenlijstje dus...

Wil je een project als film bewaren, dan kies je voor één van de bewerkingen onder "3. film afwerken."

heb je Vista Home Prelium op hoger? Dan kun je zelfs gelijk kiezen voor het maken van een DVD.
 
Hé heel erg bedankt jongens het is eindelijk gelukt, maar dan heb ik nog een klein vraagje
of misschien volgen er nog wel meer.
Maar als je de film hebt en je wilt dat hij wat trager gaat hoe doe je dat dan???
Ik heb bij "Extra" "Opties" "Geavanceerd" Speelduur op 30 seconden en overgang op 5 seconden staan. Dit is allebei het maximum maar toch gaat hij nog met 5 seconden over.

Jullie hebben me tot nu toe wel heeeeeeel erg goed geholpen hoor bedankt!
 
zou niet moeten...bug om te fixen denk ik zo..

maar je kunt ook de zijkant van de foto "pakken" met de muis en naar rechts slepen (of naar links als je korter wilt.) Kom je zelfs verder mee dan 30 seconden....
 
Hoi Hoi,

Alles is tot nu toe echt helemaal goed gegaan en ik weet het ik ben lastig, maar nog 1 vraagje:
Ik wil nu de film gaan branden en hij geeft als optie "Opslaan op cd-rom" maar als ik die
kies dan geeft hij aan dat het niet gaat. De ruimte op de cd is voldoende want hij is leeg en het bestand is maar 135 mb. De ruimte op de schijf is ook goed maar hij doet het niet.
Als jullie dit ook nog weten op te lossen zijn jullie echt mijn helden. Ik kan dan nog het filmpje aan de vrienden van mijn ouders geven die weer terug moeten naar Portugal want daar wonen ze.
Alvast bedankt:thumb:
 
Wat heb je Vista? Vast niet, anders had je ook "branden op DVD" als optie..

Andere opties; opslaan op deze computer en dan bij de uitgebreide opties kiezen voor DV-avi.

Als je nu in het bezit bent van Nero of Roxio, dan heb je waarschijnlijk ook de opties om echte video DVD's te maken.

Geen programma om DVD's te maken? Geen nood als je eenmaal een avi hebt gemaakt kun je die ook gewoon kopiëren naar de CD. Kun je het in ieder geval meegeven.

(Een cd vanuit movie maker opent niet in een DVD speler.)
 
Hallo daar ben ik nog een keertje.
Nou ik heb het nog steeds niet onder de knie hoor.
Ok ik heb nu een filmpje van foto's kunnen maken die is echt
helemaal geweldig geworden, maar nu wil ik een echte film van
mijzelf maken. Dit is al helemaal gelukt alleen moet ik het nog
op dvd branden. Hoe doe ik dit?????

Alvast bedankt.

Groetjes
 
Dat kun je doen met bijvoorbeeld Nero, of een ander brandprogramma.
Kies dan bijvoorlbeeld een dvd branden, en selecteer daarna het avi-bestand wat je gemaakt hebt met Movie Maker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan