Opbouw netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerdKotte

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
46
Internet Delen, opbouw Thuis-netwerk ??
De Situatie: in de woonkamer komt Inet binnen, KPN, Speed-touch 716 v5 wl maar wired gebruikt. PC met Vista:)
op de eerste verdiepeing is het Kantoor met 3 PCs (backup, standalone-boekh., 2e internet-PC).alle W2K
Deze zitten bekabelt op een belkin router, welke met 1 kabel naar beneden gaat (Port 2).
Bij het installeren zegt de Belkin er is geen internet-verbinding.:shocked:
gaat het internetkabel aan jeweils de pc hat ie internet.:evil:
Moet ik er met ip-adressen hanteren of hoe ??:confused:
het lokale netwerk boven ziet mekaar, , maar kan niet verkennen ??
gewoon bestands en printerdeling aanzetten ??
Uiteraard ziet de Vista PC het lokale netwerk ook nog niet
Wil altijd een VPN-verbinding openen via internet, in plaats van een ethernet nw te herkennen ...:eek:
Word mij op de duur een beetje te complicieert ??:eek:

Graag tips of een vaarplan voor het instellen van het netwerk ..
 
Het lokale netwerk staat, maar de Verbinding met internet levert problemen op.
Even een korte tekening:

1e verdieping: :) ....In...Out............Woonkamer
................. rood, maar werkt
Internet......O---------O..R ................M
..................................O............... .O
Standalone.O---------O.UO----------O.D.O---------O Internet :confused:
..................................T..................E
Backup......O---------O.E...............O.M
..................................R...............I
....alle.W2000..............................+----------------- Internet PC2 /Vista

Ik vreez, dat ik evtl. de IP-adres van Woonkamer PC voor de kantoor-PC gebruikt heb ?? anders zou het niet vastlopen ??:eek:
 
Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

In de belkin boven de dhcp-server uit te schakelen.

Vervolgens de belkin op de router beneden aansluiten, maar niet via de WAN poort op de belkin, maar op een gewone poort, waar ook de andere pc's opzitten.

Zo gebruik je de belkin slechts als switch. Het werken met 2 routers maakt het over het algemeen onnodig moeilijk, beter is 1 router te gebruiken en een extra switch of accesspoint indien noodzakelijk.

Als het goed is krijgen je pc's boven dan een ip-adres van de speedtouch, en kunnen ze de andere pc bereiken en op internet.
 
Dit is juist de configuratie,welke ik momenteel probeer op te bouwen.. ik heb er nu in de andere PCs statische IP-adresssen vergeven, om met de Vista niet in het geding te komen, maar deze ziet de Belkin nog altijd niet..
Ik heb de Verbinding in Vista als netwerk 2 via PPTP,,WAN-minipoort (de belkin denk ik) gedefinierd ?? Zat nog een fout met de DNS-adres.
maar Blijkbaar is de Client voor Windows Netwerken er niet op geinstalleerd, lang leve Packard-Bell met de pre-installatie ???

Welke gateway adres moet ik bij de Belkin configuratie aangeven ?? het Adres van de Belkin, of die, die van Vista (Speed-touch) gebruikt wordt ??


I know, That I know Nothing
Jean-Paul Descartes
 
DHCP is uitgeschakeld, gateway voor het netwerk is de beljkin, gateway 2 is de speed touch, gateway 3 is de KPN gateway.
Voor de speed touch is aalles op ayutomatisch gezet, doe ik dat niet komt nog niet eens meer op internet.

Nog vragen ??.

Waar is dan de knakpunt ??

ben ook wezen bladeren op internet, maar zo een constellatie ben ik niet tenmoet gekomen ??
Toch maar KPN bellen en belkin en Packard bell ??:shocked:

HELASS IS MIJN TIJD VOOR DEZE DINGE OP DIT MOMENT HEEL ERG BEPERKT DAAROM,DAT HEEL ERG ONDER VREEMDKONTROLE STA. :evil:
gemau,gemau van de vrouw, maar de aangifte moet eruit, ik heb er geen zin en geld om voor de vista nog een extra office-pakket te moeten kopen, om alles van het kantoor naar de prive-pc te transformeren ..:eek:
 
nadat ik nu de monitoor-switch heb, heb ik volgende akties uitgevoerd.:

alles op ip statisch gezet, de belkin van 192.168.2.1 naar 192.168.1.65 omgezet, dan zit ie in de IP-range van de speed-touch .
de wan kabel naar de pc-kant geplaatst ... maar het netwerk boven ziet allen zichzelf, geen internet...

Toch een switch halen ??:rolleyes:
 
hehe...:thumb:
nijna klaar, nadat ik gisteren het kabel nog eens checkte en de Firewall aanpasde, kon ik ineens vanuit de vista Woonkamer naar 2 van de kantoor-pc's.
daar had ik geen tijd meer om internet te checken.
fdat doet het vandaag wel, maar nu ziet de vista het kantoor netwerk niet meer ??, niet zo erg, maar anders kon je benden downloaden 1x en naar alle 3 PC's verdeeln ...:p

Waar zal dit nu aan liggen ??, heb ik de vista te laat ingeschakeld ?
Netwerk was er al online ...
of doet ie internet en netwerk afwisselnd ??:shocked:
lijkt me sterk
ben nu aan het updaten op 3 Pc's kan dus niet voor dde gein, zoals gisteren het modem nog een keer aan en uit zetten ...
zou het dat geweest zijn ??

ANDERS probleem bijna opgelost:D
 
een norton anti virus of een ander antivirus ./ Firewall ?
 
Netwerk en Firewall en complicaties

Er is Zonealarm Pro installeerd, mar alle IP-adresse zijn als trusted en het netwerk als internet zone gedefineerd.:thumb:

Maar het lag toch aan de Vista, die zag het netwerk wel , maar maakte daar een aparte netwerk van, dus in Vsta Netwerkcentrum, netwerk zamenvoegen naar netwerk waar internet op zit, nu kunnen alle pc´s alle pcs zien, (nog een ander workgroup voor surf-pc)
daarom dat internet-kantoor ook als workgroup benaamd is ...:D

Nu de complicaties... :eek:

alle kantoor-pc´s zijn dubbelbesturingsysteemen W98 en W2k, van W98 naar Vista gaat en van Vista naar W2k en W98 toegang met aanmelden en psw geen probleem, maar vanuit W98 naar W2k krijg ik zowel, geen rechten, als de vraag naar een password, waar ik weet, dat ik het zelf niet heb gedefineerd ??? (de bkup-pc moest er 4 keer opnieuw worden gestart, voordat ie het überhaupt het netwerk kon zien en doorzoeken ..:mad:..????!!!!)

Eenig idee, waar ik het password voor toegang tot // server-name// PC-name kan vinden ??
of is het nog een tot dato mijn onbekende instelling ???:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan